דלג אל

הצהרת נגישות

תלמידי ההפסקות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, חברתי ערכי
פדגוגיות יעודיות:
מעגלי שייכות, למידה בינתחומית
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
תמי גבעון
שפה:
עברית

מה עושים התלמידים בהפסקה? מה אפשר ללמוד מזה ומה עושים עם מה שמגלים?

תמי גבעון, מנהלת מרכז ההעשרה למחוננים בדימונה, מתארת יוזמה של צוות בית הספר לעקוב אחר תלמידים שונים בזמן ההפסקה. הצוות ביקש לבדוק למה תלמידים נשארים לבד בזמן ההפסקות ופעל בדרכים שונות לשילוב חברתי של תלמידים בודדים.

המסמך מתאר את העבודה שנעשתה עם כמה תלמידים ומדגיש את חשיבות הליווי החברתי בהפסקות. אין מדובר בנוכחות של מורה תורן בהפסקה אלא במעקב מתוכנן אחרי תלמידים ובחשיבה ובטיפול הבאים בעקבות מעקב זה. מבחינה זו היוזמה היא מודל לעבודה נכונה עם תלמידים מחוננים אשר לא תמיד מוצאים את עצמם בחברה בבית ספרם או במסגרות אחרות.
תיאור היוזמה נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.

 

אולי תתעניינו גם ב...

איך שואלים שאלות? סדנת תרגול
סדנת תרגול לשאילת שאלות באופן שיטתי שמציעה טריגר מעניין לשאילה והיכרות עם מדדים בין-לאומיים ועם מאגרי מידע מקוונים
חמים וטעים
מה יודעים תלמידים על בידוד תרמי, והאם מה שהם יודעים אכן נכון?
שאל שאלה - התאם משימה
אנו מציעים סדרה של שאלות, שאם המורה ישאל את עצמו שאלות אלה בהקשר לשיעורים שלו באופן קבוע, הרי שהשיעור יענה על הרי שהשיעור יענה על צרכי המחונן והמצטיין (ולא ר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.