האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר וישלימו את המילים החסרות. רצוי לנהל דיון על משמעות המילים ועל הכתיב שלהן. אפשר לבקש מהתלמידים להשלים לפי ראות עיניהם את הבית האחרון "אבל הכי נחמד בחופש הגדול...".
לקראת חופשת הקיץ – בחינוך הלשוני
"הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול"
(נעמי שמר)
ביחידה מגוון פעילויות לטיפוח ההבנה, ההבעה ואוצר המילים בעברית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
השיר "אצלנו בחצר", נעמי שמר (כיתות א-ב)
האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר "אצלנו בחצר", יכינו רשימה של השפות הנזכרות בשיר ויוסיפו את המילה המציינת "שלום" בכל אחת מהן. מומלץ לקיים דיון בנושאים שהשיר מזמן כגון מדוע בני האדם אינם מדברים בשפה אחת? האם התופעה של ריבוי שפות רצויה?
אולי תתעניינו גם ב...
ט"ו בשבט בחינוך הלשוני
בחטיבה זו יחידות הוראה בנושא ט"ו בשבט העוסקות בהבנת הנקרא והנשמע, בכתיבה ובהרחבת אוצר המילים במגוון הקשרים טקסטואליים
מבנה המילים בעברית, חינוך לשוני
ביחידה זו התלמידים לומדים על המילים ועל הרכיבים הבונים אותן: שורשים, תבניות ונטיות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!