דלג אל

הצהרת נגישות

סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני

סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני

סימני הפיסוק נוהגים בשפה הכתובה, הם מְקִלִּים על הקריאה ומסייעים לקורא בהבנת הטקסט.

הם מציינים סיומים והתחלות, הפסקות והנגנות. שיטת הפיסוק המשמשת כיום היא המצאה חדשה יחסית שהתפתחה בהדרגה רק אחרי המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15.

ביחידה זו ילמדו התלמידים לחשוב על סימני הפיסוק כשהם קוראים וכותבים ולהשתמש בהם הלכה למעשה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

בין דיבור לכתיבה: לחשיבות סימני הפיסוק בלשון הכתובה (כיתות ג-ו)

הילדים יצפו בסרטון 'הילדים משכונת חיים' ובו רחלה מבקשת בטלפון מאדון חלוצי שיעביר ליחזקאל מהמכולת את רשימת המצרכים הנחוצים לה מהמכולת.
זה מה שכתב חלוצי: לחם לא צריך לחמניות יש למחר אולי אחת שיהיה ביצים לפחות עשר גלידה יש בבית בקבוקים להחזרה על המרפסת חלב
אז מה בעצם ביקשה רחלה?
הילדים יצפו בסרטון וידונו בהבדלים שבין דיבור לכתיבה בהעברת מסרים ובחשיבותם של סימני הפיסוק בלשון הכתובה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מפיקים מידע מטקסטים, חינוך לשוני
חטיבה זו כוללת יחידות הוראה בנושאי תוכן מגוונים שמטרתן להפגיש את התלמידים עם הטקסט המידעי.  בפעילויות השונות מושם דגש על הדרכים לקריאה ולהפקת מידע בטקסטים מה...
יום ירושלים בחינוך הלשוני
פנים רבות לירושלים- בשירה בספרות ובמקורות. מגון פעילויות של קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה על ירושלים.
בעיה ופתרון – מבנה של טקסט, חינוך לשוני
ידע על מבנה השיח מאפשר לנו להבין טקסט ולכתוב טקסט. המודעות לידע זה עולה ככל שאנחנו לומדים ומתפתחים. ביחידה זו נתמקד בארגון של הצגת בעיה ובהצעת דרכים לפתרונה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.