דלג אל

הצהרת נגישות

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

במסגרת לימודי ההרחבה בספרות. ביחידה החמישית על המורה לבחור נושא מרכזי מתוך שישה נושאים מרכזיים. ביחידה החמישית מעמיקים ביצירות סביב נושא מרכזי.
הנושא השישי – נשיות וגבריות: ייצוגי מגדר בספרות – מזמן מפגש עם השאלות המרכזיות:
כיצד מיוצגות נשיות וגבריות ביצירות הספרות? האם אלה תכונות סטראוטיפיות? (לדוגמה: נשיות = פסיביות, רכות, רגשנות, נאמנות, תלות, ארציות, ערמומיות, שטניות; גבריות = אקטיביות, קשיחות, שכלתנות, נועזות, עצמאות.) מה משתמע מחלוקה מעין זאת? באיזו מידה מוגדרות דמויות נשיות ביצירה על פי זיקותיהן בהיותן בנות, רעיות, אימהות, ובאיזו מידה מוגדרות דמויות גבריות על פי תפקודן החברתי-תרבותי?

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

רשות

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי
במסגרת תפיסת הרב-תרבותיות במקצועות הרוח והחברה ובעקבות המלצות דו"ח ועדת ביטון חשוב ללמד יצירות של יוצרים מזרחיים ולתת ביטוי לנושא "לעלות לארץ, לחיות בישראל"
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
השואה ותודעתה הפכו לחלק בלתי נפרד מן הזהות היהודית והישראלית ומן הזהות האנושית. לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה אפשר ללמד יצירות ספרותיות בנושא בכל סוגי הז'א...
יחידה חמישית: מן המיתולוגי אל הפנטסטי
היחידה "מן המיתולוגי אל הפנטסטי" מזמנת עיסוק ספרותי בשאלות הנוגעות לשוני מכתיבה ריאליסטית והשונה מן המוכר, מהם המאפיינים של הספרות הפנטסטית? מה מציאותי ומה ד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.