דלג אל

הצהרת נגישות

שינוי אקלים

העשרה - שינוי האקלים

האם אנחנו יכולים להשפיע על משבר האקלים ועד כמה אנחנו יכולים לשנות את המצב? 

בשנים האחרונות חווה העולם אירועי מזג אוויר קיצוניים אשר הביאו את מנהיגי העולם להתכנס בוועידת האקלים הבין-לאומית בגלזגו, סקוטלנד. מדענים מרחבי העולם מסכימים כי הוועידה היא רגע מכריע וקריאה לאנושות לצמצם את ההשלכות החמורות של משבר האקלים. לשם כך יש להגיע להחלטות משותפות בדבר הפעולות הנדרשות למיתון פליטות גזי החממה ולהיערכות להשלכות של משבר האקלים

חינוך אקלימי
חינוך אקלימי מהווה נדבך משמעותי ביכולת של כולנו להתמודד עם שינויי האקלים
והשלכותיהם. מטרתו היא לפתח ידע, מיומנויות ועמדות בקרב התלמידים כך שיוכלו לקבל
החלטות מושכלות ולפעול למען ההתמודדות עם משבר האקלים ברמה האישית, המקומית
והגלובלית. לצד הבניית מודעות וידע, חשוב לשלב פעילות חווייתית המובילה לעשייה
ולספק תמיכה במישור הרגשי, שכן התמודדות עם אירועי קיצון עלולים לעורר חשש ודאגה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
שינוי האקלים
שינוי האקלים
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

יחידת ההוראה עוסקת בתופעה של שינוי אקלים שנגרם בגלל עלייה בטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ ובהשפעות שיש לשינוי האקלים על בני האדם ועל הסביבה. התחממות כדור הארץ היא פועל יוצא של פעילות האדם. היחידה מתמקדת בהשפעה שיש לשימוש בחומרים (מתכות ופלסטיק) ולאובדן המזון על שינוי האקלים וכן בתכנון פתרונות טכנולוגיים לצמצום פליטת גזי החממה לאטמוספרה ובאקטיביזם סביבתי לשמירה על כדור הארץ מפני התחממות.

הפקת מים, העברת מים וחיסכון במים
הפקת מים, העברת מים וחיסכון במים
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

היחידה עוסקת באתגרים שבאספקת מים ראויים לשתייה לכל בית בישראל, בכל זמן. היחידה פותחת בבירור המונח 'מים ראויים לשתייה', סוקרת את מקורות המים במשק הישראלי, מציגה את האתגרים שבשאיבת מים ובהובלתם ומעודדת את התלמידים להציע דרכים לצמצום בזבוז מים.

חזרה לראש הדף

מאמרים לצעירים

מאמרים לצעירים

מאמרים מדעיים שפורסמו בכתב העת המדעי המקוון Frontiers for Young Minds. המאמרים נכתבו על-ידי מדענים מובילים בשפה הנגישה לקוראים צעירים ועל פי הערותיהם והארותיהם.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

האוזן
כיצד מותאמת האוזן לביצוע תפקידה? כיצד בנויה האוזן ומהו התהליך באמצעותו מתאפשרת שמיעתנו? כיצד משפיע הרעש על בריאותנו וכיצד ניתן לשפר את השמיעה?
העשרה - פורים
לאחרונה התפתח בעולם ובישראל תחום הביומימיקרי: לימוד וחיקוי של הטבע על מנת לפתח בהשראתו המצאות ופתרונות טכנולגיים לשימוש יומיומי. משמעות המונח ביומימיקרי היא ...
מגוון המינים - השוני באורחות חיים של בעלי חיים
מגוון היצורים בטבע משקף את השוני בצורה ובמבנה ובאורח החיים: פעילי יום, פעילי לילה; חיים במים, חיים ביבשה; נודדים, יציבים; אוכלי כול, אוכלי בשר, אוכלי צמחים ועוד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.