דלג אל

הצהרת נגישות

בניות בסיסיות

בניות בסיסיות

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
• כל בנייה תהיה מבוססת על תכנון מוקדם באופן שיספק את דרישות הבנייה על פי הנתונים.
• כל בנייה תהיה מלווה בהוכחה המצדיקה אותה.
יוצאות מכלל זה הן הבניות האלה: העתקת קטע, חיבור קטעים או חיסורם (כולל הכפלת קטע נתון במספר טבעי), העתקת זווית, חיבור זוויות או חיסורן (כולל הכפלת זווית נתונה במספר טבעי).
• יש להראות כיצד מחסור בדרישות הבנייה עלול לגרור לחוסר יחידוּת של הצורה הנבנית.
• יש להראות כיצד עודף בדרישות הבנייה עלול לשלול את אפשרות הבנייה.
• יש לדעת לקשר בין דרישות בנייה המגדירות צורה יחידה לבין משפטי החפיפה.
• היחידוּת של הצורה הנבנית גוררת את חפיפתה לכל צורה אחרת שנבנתה לפי אותן דרישות. עובדה זו היא היבט נוסף של מושג החפיפה.
• הבניות יכולות להיעשות באמצעות סרגל חסר שנתות ומחוגה או באמצעות אמצעי טכנולוגי המַדמה זאת.
• יש ללמד משפטים שהוכחתם מתבססת על בנייה. למשל, אם במשולש שתי צלעות שאינן שוות, הרי שמול הצלע הגדולה מהן ממוקמת הזווית הגדולה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מגרף לפונקצייה ובחזרה
היחידה היא מבוא לאנליזה, נושא שנלמד בכיתה י' והתווסף לתוכנית הלימודים של כיתה ט' בשנת תש"ף
קריאת גרפים
בהוראת הנושא יש להדגים תופעות המיוצגות באמצעות גרף במערכת צירים. כך ילמדו התלמידים לקרוא את הגרף וליצור מתוכו טבלת ערכים חלקית (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
ישרים מקבילים
הגדרה: ישרים מקבילים הם ישרים הנמצאים באותו מישור ואינם נחתכים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.