דלג אל

הצהרת נגישות

בראשית יח: אברהם מכניס אורחים

בראשית יח: אברהם מכניס אורחים

בפרקנו, כמו גם בפרק הבא, מופיע מוטיב המקובל מאד בספרות המזרח הקדום: האל לובש צורת אדם ומגיע לבחון את בני האדם. מוטיב זה בולט במיתולוגיות של עמים זרים, ובמיוחד במיתולוגיה היוונית. כך לדוגמה, באודיסיאה נכתב: "יען כי יש אשר ילבשו אלים צורתם של נוכרים, יופיעו בכל צורה ועברו בערים לראות מי צדיק ומי רשע בין בני האדם".

בפריגיה, אנו נתקלים בסיפור על אבי האלים, זאוס ועל הרמס שהגיעו לארץ בדמות בני אדם וביקשו להתארח אצל אנשים רבים, אולם רק זוג אחד של זקנים ניאות לארחם. האלים בזעמם גרמו לכל האנשים באזור למות בשיטפון, ורק זוג הזקנים עלה עם האלים לאולימפוס וכך ניצל.

והנה בפרקנו אנו מתוודעים כי האל נוכח כי אנשי סדום הינם אנשים רעים וחוטאים מאד. בפרקנו איננו מבינים את טיב חטאיהם של אנשי סדום, אך עיון בספר יחזקאל ילמד אותנו כי עיקר חטאיהם היה בקשיות לב כלפי הנזקקים בחברה. יחזקאל אומר: "הנה זה היה עוון סדום אחותך גאון שבעת לחם ושלוות השקט היה לה ולבנותיה, ויד עני ואביון לא החזיקה".

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

העשרה: יום ירושלים
ירושלים היא בירתו של עם ישראל מאז דוד המלך. עד לימי דוד המלך הייתה העיר שייכת ליבוסים, מיושבי הארץ, ושימשה מבצר שהגן על מעיין הגיחון שנבע בה. העיר שכנה בין נ...
בראשית כז: יעקב ועשו- גנבת הברכות
במזרח הקדום נודעה חשיבות רבה לברכת הבכורה. בפרק כ"ה כבר שמענו שרבקה אוהבת את יעקב על פני עשו, ולכן היא ממהרת להזהיר את יעקב שעשו הוא שעומד לקבל את ברכתו של יצחק
דברים כ: חוק החרם
החרם במקרא הוא דין מדיני המלחמה המופיעים בספר דברים ועניינו השמדה מוחלטת של האויבים, בעלי החיים שברשותם והשלל – מנחת קודש לה'. חוק החרם אינו פשוט מוסרית, ולא...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.