חפש ב:

גוגואים

גוגואים

פרויקט הגמר של התלמידה: נוגה פרידמן

בהנחיית המורה: יעל בן יפת

התיכון לאמנויות ירושלים

על הנושא השנתי

הנושא השנתי לפרויקט הבגרות בעיצוב היה " 25 שנים לאמנה לזכויות הילד". התלמידים נדרשו לבחור  סעיף מתוך האמנה ולעצב בהתאם פרויקט לילדים. נוגה  בחרה להתמקד בנושא משחק ויצירה, כפי שהוא עולה מתוך סעיף 31 של האמנה לזכויות הילד: "זכותו של הילד למשחק, פעילות יצירתית והשתתפות בחיים תרבותיים ואמנותיים". להבנתה, "ילדים הם יצורים סקרניים שמסתכלים על העולם בעיניים נוצצות ופעורות. כל הזמן חוקרים ושואלים שאלות  על מה שסובב אותם. נוסף על הסקרנות הם מתאפיינים בדמיון עשיר ויצירתיות." ואם ננגיש לילד  חומרים ואביזרים שונים, במקום לתת לו צעצוע מן המוכן,  הוא יוכל ליצור מעצמו מעולם הדימויים שלו.

"מתוך המחשבות האלו חשבתי ליצור משחקיה לילדים שיש בה מגוון חומרים ואביזרים (נייר, צבעים, עץ, קוביות וכד') אבל אין בה צעצועים מוגמרים או משחקי וידאו. ככה אפשר גם לחסוך כסף (שלא מתבזבז על צעצועים יקרים) , גם לאפשר לילדים מקום בטוח לשחק בו. ויותר מכל זהו המקום להביע ולממש את הדמיון שלהם דרך יצירה של משחק וכך לפתח את מרחב היצירתיות."

כיצד נוצרה "גוגואים" – משחקייה יצירתית לילדים

במשחקיית "גוגואים"  יצרה התלמידה נוגה פרידמן  תדמית עבור משחקייה לילדים, המעניקה להם חוויות דמיון ויצירה, כאשר הדגש הוא על מתן אמצעי משחק לילדים וחופש ליצירתיות ולדמיון שלהם. במשחקייה הילדים מקבלים חומרים ופריטים המאפשרים להם ליצור  משחקים משלהם במקום לתת להם לשחק בצעצועים קנויים ומוכנים.  נוגה עיצבה ערכת חומרי יצירה מגוונים עימם יוצרים הילדים משחקים ועולמות עשירים.  "בכך החוויה מלווה אותם לאורך הימים הבאים והם חולקים אותה עם חבריהם, ומעגל המגיעים למשחקיה מתרחב." כדי לפרסם את המשחקייה בחרה נוגה לצלם סרט פרסומת קצר למשחקיה, אשר יעביר את האווירה היצירתית והצבעונית שמאפיינת אותה.

במצגת מפורטים הרציונל, המחקר שקדם לעיצוב, קהל היעד, הגורמים שהשפיעו על העיצוב, הסקיצות, סרטון תדמית למשחקייה והתוצרים הסופיים.

אולי תתעניינו גם ב...

העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד.