עברית בחינוך הערבי | חטיבה עליונה

הוראת השפה העברית לערבים ולבדואים נלמדת בכיתות א'-י"ב דרך האזנה, דיבור, קריאה וכתיבה לפי התוכנית "עברית כשפה שנייה". בעת האחרונה הוכנו תוכניות נוספות לחיזוק השפה הדבורה – "טעימות" ו"עברית על הרצף" – ונוספו שעות לימוד.

ד"ר האני מוסא מפמ"ר עברית בחינוך הערבי

יחידות הוראה מתוקשבות

מי אני באמת?
מי אני באמת?
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבעה בעל-פה
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבנת הנקרא

יחידה זו עוסקת בדרכים השונות של הגדרה עצמית: איך אני מגדיר/ה את עצמי? מה משמעותי וחשוב לי שיֵדעו עליי? לאילו קבוצות הזדהות אני משייך/משייכת את עצמי? נתמקד באופן שבו העדפות מוזיקליות יכולות לשמש ליצירת קבוצת שייכות ולאפיון הזהות האישית.

ליחידת ההוראה
מתלבשים על זה
מתלבשים על זה
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבעה בעל-פה
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבנת הנקרא

יחידת הוראה זו היא השנייה ביחידת התוכן "מי אני?" בכיתה י':
יחידת הוראה 1: מי אני באמת?
יחידת הוראה 2: מתלבשים על זה.
יחידת הוראה 3: סטורי זה כל הסיפור.
יחידת הוראה 4: הצגה עצמית.
יחידה זו ממשיכה את העיסוק בנושא גיבוש זהות אישית.
נעסוק בנושא הלבוש כמאפיין זהות ונתמקד בתופעה של קניית בגדי מותגים אצל בני נוער.
נעמיק ונדון בסיבות ובהשלכות של תופעה זו.

ליחידת ההוראה
סטורי זה כל הסיפור
סטורי זה כל הסיפור
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבנת הנשמע
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבעה בעל-פה

יחידת הוראה זו היא השלישית ביחידת התוכן "מי אני?" בכיתה י':
יחידת הוראה 1: מי אני באמת?
יחידת הוראה 2: מתלבשים על זה.
יחידת הוראה 3: סטורי זה כל הסיפור.
יחידת הוראה 4: הצגה עצמית.
ביחידה זו נתמקד בזהות האישית כפי שהיא באה לידי ביטוי במדיה החברתית.
בשיעורי היחידה נעסוק בזהות המוצגת במדיה (כפי שהיא משתקפת בפרופילים ברשתות החברתיות). נתמקד בבחינת הפערים בין הדמות המוצגת ברשת ובין המציאות האמיתית. נעמיק ונדון בסיבות ובהשלכות של תופעה זו.
שימו לב! היחידה אומנם עוסקת בדרך שבני נוער מציגים את עצמם ברשתות החברתיות ובייחוד באינסטגרם, אך היא יכולה לשקף גם את הדרכים שבהן אנו מציגים את עצמנו במצבים חברתיים שונים בחיים.

ליחידת ההוראה
הצגה עצמית
הצגה עצמית
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבעה בעל-פה
  • כיתה: י'
  • נושא מרכזי: הבעה בכתב

יחידת הוראה זו היא הרביעית ביחידת התוכן "מי אני?". ביחידה זו נחזור ונתרגל את הידע שנלמד בשלוש היחידות הראשונות של עולם התוכן "מי אני?". נחזור על הנושאים מנקודות מבט חדשות, נתרגל את אוצר המילים ואת הידע הלשוני שהוקנו בשלוש היחידות בהקשרים ישנים וחדשים, ובעיקר נשים דגש על מיומנות ההבעה בעל-פה בהקשר של הצגה עצמית.

ליחידת ההוראה
ליחידות ההוראה שלי