עברית בחינוך הערבי | חטיבת ביניים

הוראת השפה העברית לערבים ולבדואים נלמדת בכיתות א'-י"ב דרך האזנה, דיבור, קריאה וכתיבה לפי התוכנית "עברית כשפה שנייה". בעת האחרונה הוכנו תוכניות נוספות לחיזוק השפה הדבורה – "טעימות" ו"עברית על הרצף" – ונוספו שעות לימוד.

ד"ר האני מוסא מפמ"ר עברית בחינוך הערבי

יחידות הוראה מתוקשבות

מעברים ושינויים בחיים
מעברים ושינויים בחיים
  • כיתה: ז'
  • נושא מרכזי: מי אני?

יחידה זו היא יחידת ההוראה הראשונה מתוך עולם התוכן "מי אני?". היחידה תעסוק בחוויית המעבר של תלמידים מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים. זו חוויה שעשויה להיות מורכבת וכוללת בנייה מחודשת של שייכות חברתית, התמודדות עם אתגרים לימודיים חדשים ודרישות גבוהות בזירות שונות – החברים, המשפחה ובית הספר.
השיעורים ביחידה יתמקדו בהקניית אוצר מילים הקשור בשינויים שמזמן המעבר מהיסודי לחטיבה.
כמו כן יילמדו "ערך היתרון" ו"ערך ההפלגה" כאמצעים להשוואה.

ליחידת ההוראה
אני והח׳ברה
אני והח׳ברה
  • כיתה: ז'
  • נושא מרכזי: מי אני?

יחידת הוראה זו היא השנייה ביחידת התוכן "מי אני?":
יחידת הוראה 1: מעברים ושינויים בחיים
יחידת הוראה 2: אני והחבר'ה
יחידת הוראה 3: הפסקה קצרה וחוזרים
יחידת הוראה 4: כאן מדברים על "מי אני?"!
לאחר שביחידה הראשונה התייחסנו למעבר מהיסודי לחטיבת הביניים, ביחידה זו נעסוק באופן שבו ההשוואה לקבוצת השווים ‎(مجموعة الأقران)‎ משפיעה על הבחירות של בני הנוער: הצטרפות לפעילויות פנאי, שינויים במעגלים החברתיים, השוואה לקבוצת השווים וההשפעה של חברים על הבחירות.
השיעורים ביחידה יתמקדו בהקניית אוצר מילים בתחום העולם החברתי של בני הנוער. כמו כן יילמדו משפטי סיבה הכוללים שימוש במילות קישור רלוונטיות ("בגלל" ו"מפני ש").

ליחידת ההוראה
הפסקה קצרה וחוזרים
הפסקה קצרה וחוזרים
  • כיתה: ז'
  • נושא מרכזי: מי אני?

יחידת הוראה זו היא השלישית ביחידת התוכן "מי אני?":
יחידת הוראה 1: מעברים ושינויים בחיים
יחידת הוראה 2: אני והחבר'ה
יחידת הוראה 3: הפסקה קצרה וחוזרים
יחידת הוראה 4: כאן מדברים על "מי אני?"!
ביחידה זו נעסוק בהפסקות. נבדוק את הצורך בהפסקות וכיצד הן משפיעות בתוך השגרה בכלל ובבית הספר בפרט, נבחן סוגים שונים של הפסקות ונראה מה קורה בהן.
השיעורים ביחידה יתמקדו בהקניית אוצר מילים הקשור לעולם ההפסקה ולהיבטים השונים שלה. כמו כן יילמדו משפטי תכלית הכוללים שימוש במילות קישור רלוונטיות ("בשביל" ו"כדי ש").

ליחידת ההוראה
ליחידות ההוראה שלי