ויקינג

ויקינג

פרויקט הגמר של התלמיד: עומרי שיין

בהנחיית המורים: ליאורה קוריס, דליה זוהר, יגאל באום

תיכון רעות לאמנויות, חיפה

על הנושא השנתי

הנושא השנתי לפרויקט הבגרות בעיצוב היה " 25 שנים לאמנה לזכויות הילד". התלמידים נדרשו לבחור שלושה סעיפים מתוך האמנה ולעצב בהשראתו. עומרי  בחר להתמקד בעולמו החברתי של האדם. להבנתו, אדם בעולם המודרני יכול ליצור רשתות של קשרים חברתיים מלאים, מבלי לצאת מהבית.  "מתוך ההבנה, שבמידה ולא נשמור על אינטראקציה בין אישית בקרב החברה, אנו צפויים להתפוררות האנושות  כפי שאנו מכירים אותה, יצאתי למסע, בו ניסיתי לגלות  את המשחק החברתי האולטימטיבי לתיקון הנזקים של העולם הדיגיטלי. מתוך החיפוש אחר פתרון לכך, עיצב בתלת ממד את משחק ה"ויקניג" עם אתר אינטרנט מלווה הנועד למשוב השחקנים.

על מיתולוגיה, ויקינגים ומלחמות שבטים

בעיצוב המשחק ויקינג, הובילו את עומרי חמישה עקרונות:  פשטות – על המשחק להיות ברור והחוקים מובנים לכל גיל; טבע – משחק היכול להתקיים בשטחים פתוחים; פיזיות - משחק פיזי, המתרגל את האינסטינקטים הבסיסיים ביותר של האדם הצייד והלוחם; תחרותיות – יצר התחרותיות הוא היצר השבטי הקדום; חושניות – חיבור השחקנים לתחושת היצריות שבטבע, כלי משחק מחומרים אורגניים בלבד.
למשחק מספר פריסות, לכל פריסה מצורף איור ודף המיועד לכתיבת הוראות אישיות למשחק חדש, כאשר כל אחד יכול פרשנות משלו למשחק.

במצגת מפורטים הרציונל, המחקר שקדם לעיצוב, הגורמים שהשפיעו על העיצוב, הסקיצות והתוצרים הסופיים.

 

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.