דלג אל

למידה שיתופית בין בתי ספר

חזרה ל"למידה שיתופית"
למידה שיתופית בין בתי ספר

הצטרפו לתוכנית חווייתית של למידה משותפת בקבוצות אינטימיות. בתוכנית זו ילמדו יחד שתי כיתות משני בתי ספר שונים. זוהי הזדמנות למפגש לימודי בגובה העיניים עם אוכלוסייה שונה תרבותית בד בבד עם קידום מיומנויות של אוריינות דיגיטלית ולמידה עצמאית. 

היכן?

הלימודים יתקיימו בסביבת ענן משותפת לשתי הכיתות (קלאסרום, מיקרוסופט או מודל)

למה כדאי?                    

  • סביבת למידה ייחודית ומסקרנת 
  • התנסות בעבודת צוות בדומה לעולם התעסוקה
  • קידום מיומנויות של אוריינות דיגיטלית לפי לדמות הבוגר 2030
  • יצירת קשר חברתי והיכרות עם קבוצות אוכלוסייה שונות
  • למידה שיתופית תורמת ומרחיבה את תחום הדעת. לדוגמה, גאוגרפיה - למידה בלתי אמצעית על אזורים שונים בארץ; אנגלית - הזדמנות לתקשורת בשפה האנגלית בכתב ובעל פה; מדעים - איסוף והשוואה של נתונים מאזורים שונים בארץ.

מה?

תוכלו לבחור אחת מהתבניות המוכנות בתחומי דעת שונים או ליצור בעצמכם תבנית בכל נושא שתבחרו.

מה כוללות התבניות? 

החלק הראשון בכל תבנית עוסק בהכנה ללמידה שיתופית ומתקיים במסגרת הכיתה. החלק השני מתקיים באופן שיתופי: מתחיל בהיכרות בין הכיתות וממשיך לפעילויות בתחום הדעת. 

יחידות הלימוד משלבות שיעורים ללמידה עצמאית בכל כיתה בנפרד עם מפגשים סינכרוניים בין שתי הכיתות. במידת האפשר והרצון אפשר יהיה לערוך את המפגש האחרון פנים אל פנים.

התבניות שאנחנו מפרסמים מאושרות בידי המפמ"ר או הממונה. ואולם המורים או המדריכים השותפים מוזמנים לצקת לתבנית נושאים משלהם.

תבניות ללמידה שיתופית שקיימות בגוגל קלאסרום:               

  • דיבור שווה בין המינים, מגדר. קהל יעד: כיתה ז'. לצפייה בתבנית כתלמיד
  •  גאוגרפיה אדם וסביבה - שימושי קרקע ביישוב שלי. קהל יעד: כיתה ז'. לצפייה בתבנית כתלמיד
  • חיים משותפים בערים מעורבות קהל היעד: ה -ז לצפייה בתבנית כתלמיד

טופס הרשמה להעתקת התבניות עבור המורה.

כיצד מצטרפים? ציוות בין כיתות ובתי ספר

השיתופיות יכולה להתקיים בדרגות שונות בהתאם לרצון של המורה והמיומנות הדיגיטלית שלו. קבוצות בכיתה, קבוצות מעורבות בתוך השכבה וכיתות בין בתי ספר. על פי הרצון והצורך ניתן גם לעבוד ללא קבוצות אלא ככיתה מול כיתה. (העבודה בתבניות מיועדת למורים מיומנים בקלאסרום).

מורה בכיתתו - עבודה בקבוצות בתוך הכיתה. המורה נרשם לקבלת תבנית, מעתיק את התבנית, מחלק את הכיתה לקבוצות ומצרף את התלמידים לתבנית (על עבודה בקבוצות ומתן הרשאות בקלאסרום יש סרטונים בתבנית).

שני מורים בשכבה - רצוי לשלב רכז תקשוב בתהליך.
אחד מהמורים נרשם לקבלת התבנית מעתיק אותה , מצרף את המורה העמית כמורה. מחלקים את שתי הכיתות לקבוצות מעורבות ומצרפים את התלמידים לתבנית (על עבודה בקבוצות ומתן הרשאות בקלאסרום יש סרטונים בתבנית).

שני מורים מבתי ספר שונים - תהליך יזום של מדריך או רפרנט.
המדריך או הרפרנט מוצא שני מורים מאותו תחום דעת או נושא שיימצאו עניין ללמוד זה עם זה. העניין יכול לנבוע מרצון לגיוון ורב תרבותיות, למידה חוויתית - יציאה מתוך הקופסה או כיתה (בתבנית דיבור שווה- שוויון בין המינים)  או עניין רלוונטי לתחום הדעת הבדלים בין יישובים שונים וכד. (תבנית גאוגרפיה אדם וסביבה ישובים כפריים ועירוניים) . המדריך או הרפרנט נרשם לקבלת התבנית ומעתיק אותה, מצרף את המורים כמורים. המורים מחלקים את שתי הכיתות לקבוצות מעורבות ומצרפים את התלמידים לתבנית (על עבודה בקבוצות ומתן הרשאות בקלאסרום יש סרטונים בתבנית).

רוצים להצטרף למאגר בתי הספר ללמידה שיתופית ולמצא לעצמכם שותפים לדרך?

יש לכם רעיון? שתפו אותנו!

אם יש לכם יחידת לימוד המתאימה לדעתכם ללמידה שיתופית בין בתי ספר, צרו איתנו קשר

מייל :class.digital@israschool.org.il. שורת נושא: למידה שיתופית בתחום דעת:.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.