חפש ב:

שח"ר - ילדים ונוער בסיכון

חזרה לראש הדף

המחלקה לכיתות ותכניות שח"ר במוסדות החינוך

המחלקה לכיתות ותכניות שח"ר במוסדות החינוך

המחלקה לכיתות ותכניות שח"ר במוסדות החינוך המחלקה לכיתות ותכניות שח"ר שמה לה כמטרת על את קידום המוביליות החברתית של תלמידי שח"ר תוך השקעה מתמדת ביישום עקרונות ודרכי הוראה המבוססים על הפדגוגיה הטיפולית.

החיבור בין הפדגוגיה לטיפול, התכנים, שיטות ההוראה ועולם הרגש מאפשר לקדם את התלמידים שלנו לעבר הישגים משמעותיים המובילים לשינוי התודעה שלו כבוגר עצמאי ומצליח.

הפערים החברתיים במדינת ישראל מחייבים אותנו לפעול ביתר מרץ לקידומם של ילדי הקצה כחלק משליחותנו החברתית.

עלינו החובה לאפשר לתלמידים ללא קשר למצבם הכלכלי, המשפחתי והלימודי להגיע להישגים משמעותיים בשנות לימודיהם בבית הספר ולספק כלים לימודיים ורגשיים שיאפשרו להם הצלחה גם לאחר סיום התיכון.

אנו רואים בכל מנהל/ת, מחנכ/ת ומורה מקצועי/ת דמות מפתח בהובלת תלמידים בכיתות שח"ר להצלחה לימודית, רגשית וחברתית.

בעשייתנו החינוכית בכיתות שח"ר אנו חותרים להשפעה ארוכת טווח שפירותיה ניכרים גם לאחר סיום שנות התיכון.

אחוזי הזכאות הולכים ועולים, נתוני הנשירה הולכים ופוחתים והנתונים הללו מסמנים לנו שהפרקטיקות החינוכיות של שח"ר מנצחות.

מחויבות המחלקה היא בהבניית מסלול הצלחה מתאים לתלמידות ותלמידים במצבי סיכון לנשירה סמויה וגלויה הלומדים במערכת הנורמטיבית הרגילה.

חזרה לראש הדף

למידה היברידית ולמידה מרחוק

למידה היברידית ולמידה מרחוק

למידה משולבת (או: היברידית) משמעותה למידה גמישה המשלבת שלוש דרכים במינונים משתנים:
א. למידה מרחוק במפגשים סינכרונים. באמצעות: zoom ,Google meet ,WebEx ועוד.
ב. למידה מרחוק באופן א-סינכרוני: באמצעות הקצאת פעילויות ומשימות לתלמידים בסביבות דיגיטליות שונות (דוגמת: Moodle, Google Classroom, Microsoft 365 ועוד) ובעזרת שימוש בכלים דיגיטליים (דוגמת: לוח שיתופי, מצגות שיתופיות, פודקאסט, יוטיוב וכדומה).
ג. למידה במפגשים פנים אל פנים בכיתה.

בשנת הלימודים הנוכחית נמשיך:

  • לשלב בין שיטות מסורתיות לשיטות מקוונות.
  • לשלב בין המרחב הפיזי למרחב במקוון.
  • לשלב בין קצב הלמידה הנדרש לבין הסביבה הסוערת
  • ללמד בצורה מיטבית במודל היברידי.
חזרה לראש הדף

מיקרוקרדיטציות בנושא שיעור מיטבי

מיקרוקרדיטציות בנושא שיעור מיטבי

מגוון קורסים ללמידה עצמית עם קרדיטציה של 10 שעות לקורס עם ציון.

  • להשאיר טעם של עוד - עקרונות בסיכום שיעור מיטבי
  • שיעור מיטבי - "אני פעיל.ה משמע אני קיימ/.ת". על חשיבות התרגול והלמידה הפעילה לקידום הלמידה
  • איך ללמד ככה שתלמידים יבינו? עקרונות בבניית שיעור מיטבי
  • כלים לתכנון שיעור מבוסס עיצוב אוניברסלי ללמידה
  • מניעת הסלמה במצבי קונפליקט בזמן שיעור
  • למידה מרחוק 2 - היבטים פדגוגים
  • שיח כיתה מלקדם למידה
  • מה משותף? למידה שיתופית בכיתה עם ספריא

לקורסים בשיתוף משרד החינוך וקמפוס IL

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.