דלג אל

הצהרת נגישות

חינוך מיוחד - למידה בחירום

על אודות אגף א' חינוך מיוחד

אגף א' חינוך מיוחד

האגף לחינוך מיוחד פועל מתוך מחויבות ערכית המבוססת על כבוד האדם וחירותו. האגף מוביל מדיניות לקידום ולשיפור תפקודם של תלמידים עם צרכים מיוחדים תוך פיתוח שירותים ועקרונות עבודה בהקשר למטרות המרכזיות המוגדרות בבסיס פעולתו:

  • מימוש כישוריהם של תלמידים עם צרכים מיוחדים בתחום הקוגניטיבי - לימודי, החברתי והרגשי וקידום תפקודם בתחומים אלה.
  • מיצוי זכותם של התלמידים להשתתפות פעילה בחברה ובכל תחומי החיים תוך מתן מענה הולם לצרכיהם הייחודיים.
  • קידום השתלבותם המיטבית של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחברה ובקהילה תוך הטמעת עקרונות התפיסה של "איכות חיים" - תפיסה המשפיעה על רצונו של האדם לתנאי חיים ההולמים אותו בתחומים של רווחה רגשית, יחסים בין-אישיים, רווחה חומרית, התפתחות אישית, רווחה פיזית, נחישות עצמית, שילוב חברתי וזכויות" (שאלוק, 1996).
  • מתן מענה למכלול הצרכים של התלמיד, תוך קידום של קשרי גומלין, שיתוף ועבודת צוות בין כלל השותפים לתהליכים החינוכיים-טיפוליים – התלמיד, משפחתו והצוות הרב-מקצועי.
  • מתן עדיפות לשילוב מלא או חלקי של התלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך בחירה מושכלת של המסגרת שתאפשר לו קידום ומיצוי מרביים תוך מענה הולם לצרכיו.

האגף אחראי על תלמידים מגיל 3 עד גיל 21 שנמצאו זכאים לשירותי החינוך המיוחד מתוקף שני חוקים מרכזיים:

הערכה ומשוב

תהליכי הערכה לתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, לרבות כתיבת תעודות, מתקיימים בהלימה מרבית לתהליכים אלו בחינוך הרגיל. בהתאם לכך, תהיה התעודה דומה לתעודה בחינוך הרגיל מבחינת מהות, מטרות ומבנה. 

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.