ההתנדבות בעת החירום ושילובה בהערכת התלמיד בחטיבה העליונה

כחלק מהגמישות המתבקשת בזמנים בלתי שגרתיים, ומתוך רצון להביא לידי ביטוי הזדמנויות חינוכיות ייחודיות, אנו מאפשרים לעובדי ההוראה, בהתאם לשיקול דעתם, בשנה"ל תשפ"ד בלבד, לשלב את הערכת התלמיד על פעולות התנדבות ועשייה למען החברה, כחלק מהפרמטרים בקביעת ההערכה החלופית (במסגרת ה30%) של התלמיד בציון הבגרות.
מאגר בחינות בגרות

במאגר השאלונים תוכלו למצוא שאלוני בחינות בגרות בכל תחומי הדעת ובכל המועדים.
מיקודים וחוקי מענה
מיקודים וחוקי מענה לשנת הלימודים תשפ"ד
- הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה מסומנים ב-√
- הנושאים שלא ייכללו בחומר הלימודים לבחינה מסומנים ב-X
טוהר הבחינה

טוהר הבחינות הינו עיקרון המחייב את הנבחן ואת המערכת האחראית על ניהול הבחינות להגינות וליושר.
השמירה על טוהר הבחינות בכלל ועל ניהולן התקין של בחינות הבגרות בפרט היא משימה חינוכית, ערכית ומוסרית, והיא תנאי הכרחי לשמירה על הגינות ועל שוויוניות בין הנבחנים.
על הבחינות לשקף את ידיעותיו ובקיאותו של הנבחן בלבד.
פגיעה בטוהרן מקנה יתרון לא הוגן לנבחנים מסוימים, ומשליכה על כלל הנבחנים ועל התייחסות החברתית לערכן ולאמינותן של הבחינות ככלי להערכה מסכמת בסיום הלימודים וככלי למיון שוויוני בין התלמידים לצורך המשך לימודיהם באקדמיה.
החשיבות הרבה לשמירה על טוהר הבחינות מחייבת את הנבחנים, את צוותי החינוך – ובהם המחנכים והמנהלים, ואת המערכת כולה – מטה משרד החינוך והמפקחים.
כדי להבטיח את אמינותן של תעודות הבגרות ותעודות ההסמכה, בתי הספר נדרשים לנהל עם תלמידיהם שיח ערכי על חשיבותו של הליך תקין והוגן, ובכלל זה להטמיע את תוכנו של חוזר מנכ"ל זה כחלק מתהליך חינוכי מתמשך בקרב תלמידיהם.
לקויות למידה והתאמות
מדיניות משרד החינוך מבקשת לאפשר לכל תלמיד שצבר את הידע הדרוש לקראת בחינת בגרות להיבחן ולהוכיח את ידיעותיו ואת בקיאותו בתחום הדעת. לשם כך האגף הבכיר לבחינות ערוך להתאים את עצמו לצרכים של התלמידים ולאפשרות לספק מענה לקשיים בדרכי היבחנות מגוונות, כמו בחינות בעל-פה, הקראת שאלונים וכדומה, ואף לקיום הבחינות במסגרות מיוחדות: בבתי חולים, בבתי התלמידים ועוד.