באחת משלוש הסביבות : סביבת moodle של משרד החינוך,google classroom, סביבת ענן לחינוך 365 מייקרוסופט

למידה משולבת (או: היברידית) משמעותה למידה גמישה המשלבת שלוש דרכים במינונים משתנים:
א. למידה מרחוק במפגשים סינכרונים. באמצעות: zoom ,Google meet ,WebEx ועוד.
ב. למידה מרחוק באופן א-סינכרוני: באמצעות הקצאת פעילויות ומשימות לתלמידים בסביבות דיגיטליות שונות (דוגמת: Moodle, Google Classroom, Microsoft 365 ועוד) ובעזרת שימוש בכלים דיגיטליים (דוגמת: לוח שיתופי, מצגות שיתופיות, פודקאסט, יוטיוב וכדומה).
ג. למידה במפגשים פנים אל פנים בכיתה.
- תכנון מוצלח של תהליך למידה היברידית כולל כמה שלבים.
- להלן נדגים כל אחד מהשלבים תוך מתן רעיונות, דגמים ופרקטיקות ליישומם בכיתה.
- לנוחותכם, העקרונות הדגמים והפרקטיקות מובאים גם במצגות מסכמות (לחינוך היסודי ולחינוך העל יסודי).
עקרונות, דגמים ופרקטיקות ללמידה היברידית - "סירות"
ללמוד איך ללמד מרחוק
הכשרה והדרכה
- קורסים קצרים (פתוחים לכולם) לתכנון ויישום למידה מרחוק ולמידה היברידית בכיתה.
- התייעצות עם רכזי התקשוב בבתי-הספר ועם מדריכי התקשוב המחוזיים.
מוקדי סיוע ותמיכה לעובדי הוראה
- מוקד תמיכה רגשי בנושא מגפת הקורונה
- מרכז שירות ומידע ארצי בנושא הקורונה לעובדי הוראה: טלפון - 6552* או - 073-3983960 פקס: 077-227012. שעות פעילות: ימים א'-ה' בין השעות 07:30 – 17:00.
- מוקד תמיכה לבתי ספר - מינהלת יישומים מתוקשבים: 03-6906600, יום א-ה בין השעות 07:30 – 18:00, וביום ו' בין השעות 08:00 – 14:30.