דלג אל

למידה וירטואלית

למידה וירטואלית

תוכנית הייטק ויעדיה ופתיחת כיתות עמ"ט-טק הובילו לעלייה משמעותית בצורך במורי מדעי המחשב, פיזיקה ומתמטיקה.
חוסר במורים הוביל לפיתוח שלוש פלטפורמות להוראה מרחוק: עמ"ט וירטואלי, "בגרופ", המקפצה.

מטרת התוכנית:

  1. מתן מענה לחוסר במורי פיזיקה ומדעי המחשב בתוכנית הלימודים של עמ"ט-טק.
  2. הכשרת מורים (להלן "מורה מרכז"), שאינם מתחום הדעת, להוראת המקצוע בשנה העוקבת.
חזרה לראש הדף

עמ"ט וירטואלי

מטרה

תוכנית עמ"ט וירטואלי היא סביבה דיגיטלית, דינמית ואינטראקטיבית, המקדמת חדשנות פדגוגית של הוראה ונותנת מענה למחסור במורים במקצועות מדעי המחשב (ז-ט) ופיזיקה (ז-ח).

לכל כיתה או קבוצה שיצטרפו לתוכנית ישובצו מורים מקצועיים אשר ילמדו את תחום הדעת באופן מקוון במהלך שנת הלימודים. במקביל, בכיתת הלימוד, בשיעור, ייכנסו התלמידים לשיעור באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך כאשר בכיתה נמצא מורה-מרכז.

לכל תלמיד נדרש:

  • מחשב
  • אוזניות, מצלמה ומיקרופון
  • רשת אינטרנט

בית הספר צריך לדאוג שיהיה בנמצא מפעיל טכנולוגי – איש תפעול טכני זמין לשעות השיעורים כדי לוודא את תקינות הציוד הנדרש להפעלת השיעור המקוון.

השיעור יכול להתקיים מבית התלמיד בשעות אחר הצהריים! על בית הספר לוודא כי לתלמיד יש אמצעי הקצה הנדרשים בדומה לדרישות משיעור בכיתה. נוסף על כך, לכל כיתה או קבוצה יוצמד סטודנט-חונך שיתמוך בשעות אחר הצהריים בקבוצת תלמידים קטנה לצורך צמצום הפערים וחיזוק החומר.

המורה המרכז הוא מורה שלא מתחום הדעת אשר בזמן השיעור הווירטואלי לומד הלכה למעשה כיצד מלמדים את חומר הלימוד.

המורה-המרכז ישתלב במסלול ייחודי שיכלול הכשרה, ליווי ותגמול במשך שנת הלימודים:

  1. מדעי המחשב: מורים שאינם מתחום הדעת יעברו בקיץ הכשרה של 60 שעות.
  2. פיזיקה: מורים למדעים שיעברו בקיץ הכשרה של 30 שעות.
  • בשנת הלימודים תשפ"ה ישובצו המורים שהשתלמו בקיץ בכיתות עמ"ט וירטואלי, וכך יצפו במשך השנה במורה מנוסה שילמד את הכיתה ובמקביל יוכלו להיות לעזר לתלמידים מתקשים.
  • בתור מורים-מרכזים, יתוגמלו ב-2 ש"ש עבור כל כיתה שישובצו אליה במסגרת עמ"ט וירטואלי. השעות יינתנו מסל השעות שתעביר תוכנית עמ"ט או עמ"ט-טק לבית הספר.
  • ההכשרות תהיינה ללא תשלום ויקנו גמול השתלמות באופק חדש ובעוז לתמורה.
  • בסיום שנת הלימודים יעניק מפמ"ר תחום הדעת למורים אשר יעמדו בכל הדרישות של המסלול תעודה המאפשרת להם להורות את תחום הדעת בחט"ב.
  • מסמך "תפקיד המורה-המרכז בעמ"ט וירטואלי" מפרט את כל תחומי אחריותם.
"בגרופ"

"בגרופ" - למה ללמוד לבד כשאפשר ביחד

"בגרופ" - תוכנית מבית משרד החינוך לכל התלמידים בארץ, בקבוצות WhatsApp - ללא תשלום!

מהי תוכנית בגרופ

תוכנית "בגרופ" היא תוכנית חינמית ללמידה לקראת בחינות הבגרות (מועד חורף ומועד קיץ). 
התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות יא-יב דוברי עברית וערבית, שניגשים השנה לבגרות באחד או יותר מן המקצועות הבאים: מתמטיקה, אנגלית, לשון, עברית (במגזר הערבי ובמגזר הדרוזי), ערבית (לדוברי ערבית), מדעי המחשב, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה.
המקפצה

המקפצה – שיעורים קבוצתיים מקוונים חינם לתלמידים

שיעורים קבוצתיים און-ליין בחינם לתלמידי כיתות ז-יב במקצועות: מתמטיקה, אנגלית, לשון עברית וערבית, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה ומדעי המחשב. המענה ניתן לתלמידים מכל המגזרים, דוברי עברית וערבית, במרכז ובפריפריה, ומאפשר הזדמנויות שוויוניות ללמידה וסיוע בצמצום פערים.

אולי תתעניינו גם ב...

אודות תוכנית הייטק
תוכנית ההייטק היא יישום שתי החלטות ממשלה: החלטה 172, שעניינה האצת שוק העבודה באמצעות קידום הון אנושי והתאמת המיומנויות לעידן הדיגיטלי, והחלטה 550, שעניינה צמ...
שותפויות
שותפויות, תוכנית ההייטק
הייטקלאס
הייטקלאס היא תוכנית ללימודי הייטק במערכת החינוך, שנועדה לחשוף את התלמידים לעולמות ההייטק ולאפשר להם להיות משתתפים פעילים בסביבה עתירת דיגיטל ומידע
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.