החל מהשנה הבאה: מודל הערכה חדש למערכת החינוך.
בעקבות מסקנות הצוות המקצועי, התובנות מהיוועצות עם הציבור ועם מומחים – גובש מודל הערכה חדש שמורכב מ- 4 נדבכים:
1. כלי הערכה פנימיים – יעמדו לבחירה של בתי הספר, החל מכיתה א' ועד י'.
2. שילוב של הערכה חיצונית – 2 הערכות ביסודי ו-2 הערכות בחטיבות הביניים.
3. שינוי שאלוני האקלים והסביבה הפדגוגית – קיצור השאלון וגיבוש שאלון ידידותי יותר ומותאם גיל.
4. הערכה של תהליכים חינוכיים בבית הספר באמצעות מדדים נוספים וחדשים.
בתום עבודת הצוות המקצועי שמונה לבחון ולגבש מודל הערכה חלופי למיצ"ב, ולאחר היוועצות רחבת היקף וחסרת תקדים שקיים המשרד עם הציבור בישראל - הורים, מורים, מנהלים, מפקחים, מנהלי מחלקות חינוך ותלמידים, גובש מודל הערכה חדש למערכת החינוך.
מודל זה גובש, כזכור, על רקע הקולות שקראו לבחינה מחודשת של המיצ"ב, שהשימוש בו הוביל לתופעות שליליות ובלתי רצויות, ששיאן נרשם לפני כשנה (שנת 2018). לצד אלה יש להזכיר גם את ההשלכות של הפרסום הפומבי אשר נגע לממצאים של בתי הספר ודירוגם. בין התופעות אליהן נחשפנו: הכנות אינטנסיביות לקראת מבחני המיצ"ב, פגיעה בשגרת הלמידה, הסטת משאבים והפניית יתר של תלמידים להיבחנות בכיתות מותאמות ועוד. אלה הובילו בסופו של דבר לפגיעה בהוראה, בלמידה ובמהימנותו של כלי הערכה - המיצ"ב.
לנוכח כל אלה, יצא המשרד למסע מקיף של הקשבה שהוביל, כאמור, לגיבושו של המודל החדש.
המודל החדש מורכב מ- 4 נדבכים וגובש בזיקה ובהלימה למודל דמות הבוגר שהמשרד שוקד על גיבושו במהלך השנה האחרונה. בעניין זה יצוין כי במסגרת התאמת דמות הבוגר למאה ה- 21 בחן המשרד מגמות עתידיות, והשתתף במהלך רחב של ארגון ה-OECD (Education 2030) שהובילו לגיבושו של דמות הבוגר החדשה, המורכבת משלושה ממדים: ידע, מיומנויות וערכים. מודל ההערכה החדש יכוון לשלושת הממדים הללו.