לימוד השפה האמהרית הוא מקצוע בחירה שמתחיל בחטיבת הביניים (כיתות ז'-ט') ונמשך בחטיבה העליונה ב-3 יחידות בסיס ו-2 יחידות מוגברות (כהשלמה ל-5 יח"ל).
נוסף על לימוד השפה, משולבים בתוכנית תוכני התרבות האמהרית, שכן חשוב ללמוד את השפה האמהרית בשילוב עם מורשת התרבות של אתיופיה.
על פי גישה זו, ייחשפו הלומדים למגוון טקסטים (כתובים ודבורים) המייצגים את הרבדים השונים של השפה האמהרית ומורשת התרבות האתיופית.
להלן טבלאות המכילות את הנושאים הנלמדים והמטרות בלימוד ארבע אופנויות השפה ובידע הלשוני, בהתאם לרמות השונות. אף על פי שמומלץ שאופנויות השפה יפותחו במשולב בתוך תהליך ההוראה והלמידה, חשוב למקד את הלמידה בכל האופנויות בנפרד ועל פי רמת הגיל.
חשוב לציין שיש לצרף את לימוד הלשון בכל ארבע אופנויות השפה הנלמדות.
לצד המטרות בכל תחום, מופיעות דוגמאות המובאות, בין השאר, כדי לעזור למורים למקד את ההוראה להשגת המטרות השונות בכל שלב.
להלן המטרות הכלליות בארבע אופנויות השפה ובידע לשוני:
האזנה:
האזנה לדיבור שוטף של שיחות, דיונים, פרסומות ושידורים שונים.
דיבור:
דיבור באופן תקין ההולם את הנסיבות השונות ואת המטרות השונות.
קריאה:
קריאה תקינה של משפטים וקטעים שונים למטרות שונות.
כתיבה:
כתיבה תקינה של טקסטים למטרות מגוונות ולנמענים שונים.
ידע לשון:
רכישת מושגי יסוד בלשון, כך שהלומד יוכל להבין ולהפיק טקסטים מסוגות שונות בכתב ובעל-פה.