- רכישה מיטבית של השפה האמהרית נעשית תוך כדי שילוב בין מיומנויות הקליטה - הבנת הנשמע
והבנת הנקרא, לבין מיומנויות ההפקה - הבעה בעל פה והבעה בכתב. - ידע הלשון יילמד בהקשר טקסטואלי ופונקציונאלי, המעמיד במרכז את טיפוח הכשירות הלשונית של התלמידים, את הרחבת אוצר המילים, את שכלול ההבעה בעל פה וההבנה של טקסטים, שימוש תקין בלשון - הגייה, כתיב, דקדוק, תחביר ומשמעות.
- הקניית השפה תיעשה בהדרגה, מן הקל אל הכבד, ובאופן ספירלי: כל שלב כולל את קודמו, מרחיב אותו ומשכללו: בהתאם לעיקרון הספירלי יש לחזור ולתרגל את אוצר המילים ואת הנושאים הדקדוקיים שנלמדו בשיעורים קודמים, להתבסס עליהם ולהרחיבם.
- התכנים ייבחרו בהתאם לגיל הלומדים, לתחומי ההתעניינות שלהם ולהקשר התרבותי-חברתי שבו מתרחש תהליך הלמידה.
- בתהליך ההוראה והלמידה תפותח האוטונומיה של הלומדים, כדי להביאם ליכולת לימוד עצמאית.
- בתהליך ההוראה והלמידה נעשית התאמת דרכי הוראה לצורכיהם של הלומדים ולשונות ביניהם (בתת הפרק הבא מפורטים עקרונות על האופן שבו אפשר להתאים היבטים שונים בלמידה לאוכלוסיות שונות).
- במהלך ההוראה והלמידה ייעשה שימוש באמצעי המחשה למיניהם, כולל אמצעים אור-קוליים, מדיה ואינטרנט, לשם הצגת הנושאים הנלמדים בכיתה - מצגות, סרטים, ציורים, תמונות, תצלומים, אביזרים וחפצים.