דרכי הוראה-למידה

  1. רכישה מיטבית של השפה האמהרית נעשית תוך כדי שילוב בין מיומנויות הקליטה - הבנת הנשמע
    והבנת הנקרא, לבין מיומנויות ההפקה - הבעה בעל פה והבעה בכתב.
  2. ידע הלשון יילמד בהקשר טקסטואלי ופונקציונאלי, המעמיד במרכז את טיפוח הכשירות הלשונית של התלמידים, את הרחבת אוצר המילים, את שכלול ההבעה בעל פה וההבנה של טקסטים, שימוש תקין בלשון - הגייה, כתיב, דקדוק, תחביר ומשמעות.
  3. הקניית השפה תיעשה בהדרגה, מן הקל אל הכבד, ובאופן ספירלי: כל שלב כולל את קודמו, מרחיב אותו ומשכללו: בהתאם לעיקרון הספירלי יש לחזור ולתרגל את אוצר המילים ואת הנושאים הדקדוקיים שנלמדו בשיעורים קודמים, להתבסס עליהם ולהרחיבם.
  4. התכנים ייבחרו בהתאם לגיל הלומדים, לתחומי ההתעניינות שלהם ולהקשר התרבותי-חברתי שבו מתרחש תהליך הלמידה.
  5. בתהליך ההוראה והלמידה תפותח האוטונומיה של הלומדים, כדי להביאם ליכולת לימוד עצמאית.
  6. בתהליך ההוראה והלמידה נעשית התאמת דרכי הוראה לצורכיהם של הלומדים ולשונות ביניהם (בתת הפרק הבא מפורטים עקרונות על האופן שבו אפשר להתאים היבטים שונים בלמידה לאוכלוסיות שונות).
  7. במהלך ההוראה והלמידה ייעשה שימוש באמצעי המחשה למיניהם, כולל אמצעים אור-קוליים, מדיה ואינטרנט, לשם הצגת הנושאים הנלמדים בכיתה - מצגות, סרטים, ציורים, תמונות, תצלומים, אביזרים וחפצים.