עקרונות פדגוגיים- דידקטיים

פיתוח ארבע מיומנויות השפה

בהוראת השפה הסינית נתמקד בפיתוח ארבע מיומנויות השפה במשולב (הבנת הנשמע, הבעה בעל-פה, הבנת הנקרא, והבעה בכתב) . דגש רב יושם על מיומנויות הדיבור, ההאזנה והקריאה.

אותנטיות

לימוד השפה הסינית שם דגש על הוראת המבנים הלשוניים בתוך מסגרות טקסטואליות ולא באופן תיאורטי, וזאת במטרה להביא לידי ביטוי את האותנטיות של השפה ואת השימושיות שלה.

ספירליות

המודל אשר מייצג בצורה הטובה ביותר את ההתקדמות בלימוד השפה הינו מודל הספירליות. על פי מודל זה כל שלב בלימוד השפה מהווה נדבך נוסף הבנוי על השלב הקודם ומתבסס עליו.

רלוונטיות

מגוון הנושאים התרבותיים והטקסטים שיילמדו יהיו קרובים לעולמם של התלמידים ורלוונטיים לחייהם.

פיתוח מודעות לשונית

בתהליך הוראת הסינית רצוי להשוות בין השפה הסינית לבין שפות אחרות שהתלמידים מכירים, ולעמוד על נקודות דמיון ושוני בין השפות.

שילוב פדגוגיה דיגיטלית

שילוב אמצעי למידה מתקדמים בלימוד השפה מאפשר יצירתיות ועבודה שיתופית ויכול לתת מענה למגוון לומדים ברמות שונות של ידיעת השפה.

שילוב ערכים

שילוב ערכים בלימוד השפה מטפח ערכים כמו סובלנות, קבלת האחר ושימור ערכי מורשת ותרבות.