- יינתן דגש על שפת הדיבור הסטנדרטית המודרנית (המנדרינית).
- תהיה התייחסות חשובה לסימנים ולתעתיק הלועזי pinyin.
- במהלך כל השנה ילמדו התלמידים הגייה נכונה וזיהוי הטונים השונים.
להרחבה והעמקה:
- בכל שיעור התלמידים ילמדו סימנים חדשים.
רמה ב', שהיא רמה של 3 יחידות לימוד, תילמד בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה (כיתות ט'-י"א). רמת לימוד זו מיועדת למסיימי רמה א' או ללומדים מתחילים ללא רקע בסינית.
התלמידים ילמדו את השפה הסינית בגישה התקשורתית. הגישה התקשורתית שמה דגש בראש ובראשונה על תקשורת והעברת מסרים. לפי גישה זו, מבנה השפה אינו הנושא העיקרי של השיעור, אלא נלמד לצרכים תקשורתיים.
במהלך הלימוד יפותחו ארבע מיומנויות השפה: הבנת הנשמע, הבעה בעל פה, הבנת הנקרא והבעה בכתב, אך הדגש יושם על דיבור, האזנה וקריאה, וזאת כדי לשפר את היכולות התקשורתיות בשפה.
התלמידים:
להרחבה והעמקה:
תחביר:
ברכת השלום הבסיסית, "מה שלומך?" ומענה לשאלה, "תודה", "אין בעד מה","להתראות", "סליחה".
שם+פועל מצב
תוארי פועל: 不,很,也 (והסדר בעת שיופיע ברצף)
ריבוי בני אדם; שאלת "האם?" ומענה עליה
השאלה האליפטית (呢)
我,你, 您,他,她,们, 好,客 气, 谢(谢),不, 很, 也,吗呢,再见, 对不起,没关系,没事儿
ברכת שלום בסינית בין התלמידים
שם פרטי, שם משפחה, שמות מדינות, "נעים מאד להכיר אותך".
שם+פועל+שם
הפועל 是
מילות שאלה ספציפיות (什么,哪)
שאלת "האם?" במבנה v/sv +不 + v/sv
המילית 吧.
人,名字, 叫,姓,是, 认识,欢迎, 贵,高,高兴,美,大,小,
中国,以色列,美国, 英国,日本,法国,俄国, 约旦,
埃塞俄比亚,埃及,叙利亚,黎巴嫩, 什么,哪,吧 ,
הצגה עצמית בסינית.
הסבר איך בנוי שם בסינית (פעילות לדוגמה: שמות של אנשים מוכרים בסין ופענוח מה השם משפחה, מה השם הפרטי).
שמות בני משפחה, חיות, תיאורים.
תיאורים
מילית השעבוד 的
מספרים
מילות מדידה
מילות השאלה 几 ו- 多少
הפועל 有 ושלילתו ע"י 没.
השאלה 谁
家,家人,爸爸,妈妈
父母,姐姐,妹妹,哥哥,弟弟,兄弟姐妹,孩子,独生子女,儿子
女儿,奶奶,姥姥,爷爷,老爷,孙子
动物,狗,猫,爱,有,没,的,忙,累,胖,瘦,
零,一,二,两,三,四,五,六,七,八,九,十,
个,口,位,只,多,少,多少,几
הצגת חברי המשפחה
הכנת אילן יוחסין פשוט / תרשים
תיאור הסביבה הבית- ספרית
הכינויים הרומזים (这,那) והמילית 每
שלילת הציווי
פועלי עזר
הרכבי פועל ותוצאה ושלילתם
这,那,每,学校,小学,中学,大学,教室,老师(老),学生,同学,朋友,
男,女,班,汉语,中文,汉字,希伯来语/文,阿拉伯语,英语/文,日语/文,书 (本),桌子(张),椅子(把),本子,课本,笔(支),电脑(部),上课,下课 ,上。。。年纪,学(习),
写,说,看,懂,教,问,问题,请,考试
会,要,想,别,容易,难,最
פעולות בסיסיות, שעות וחלקי יום.
תאור זמן
מושא טבעי
הפעלים 来 ו- 去
מילת השאלה 哪儿
שעות
天,早上,上午,中午,下午,晚上,现在钟,饭,早饭,
午饭,晚饭,水,茶,作业,电视,
电影,音乐,
起床,睡觉,
上网,来,去,
休息,喝,吃,回,作,听,喜欢, 哪儿,点,分,;工作 ,开车
מילות מקום
המבנה 一边。。。一边。。。 . 从…到…
מילות יחס (在)
פעלי תנוחה (ומילת היחס 在)
边,面,东,南,西,北,上,下,里,外,前,后,
左,右,旁边,中间,房子,卧室,
客厅,厕所,厨房,洗澡(间)
衣柜,书柜,床,椅子,桌子,一边,在,坐,住,方便
המשפט נטול הפועל
צבעים
הכפלת הפועל + 一下
מילות הקישור 和 ו- 跟
תואר הפועל 一起
מילת השאלה 怎么样
מילת המדידה 些 (כללית, מסמנת רבים)
המשם שם המספר (מאות ואלפים)
משפטי השוואה 比
המבנה 太。。。了
商店 (家 measure word),衣服(件),手机,
东西,颜色,服务员,钱,块,毛,元,百,千,,找钱,零钱,谁,一共,一下,穿,试,买,卖,门,开,关,黑,白,红,蓝,绿,黄,新,便宜,长,短,太, 超市, 商店,怎么样,些,比,知道,见面
תיאורי זמן (ימות השבוע, חודשים, שנים)
המשפט נטול הפועל (המשך)
פועלי היכולת 能 ו- 可以
המבנה 先。。。再。。。
מילות יחס (המשך)
昨天,今天,明天,星期,月,年,周末,去年,今年,明年,生日,晚会,礼物,岁,欢迎,给,电话,介绍,快乐,能,可以
时候,(什么时候),时间
מילות יחס
הרכבי פועל מצב שבראשם 好 או 难
הצירופים 一点儿 ו- 有一点儿
מילות יחס (המשך)
饭 (早/午/晚饭),米饭,肉(羊/猪/鸡/牛)
鱼,豆腐,水,茶,咖啡,包子,饺子,面条,面包,
酒,水果,蔬菜,菜,碗,杯(子),
筷子,饭馆,服务员,菜单,买单,请客,吃素,干杯,
吃,喝,用,饿,渴,辣,酸,甜,苦,咸
העשרה: שמות של רשתות של מזון מהיר, כשרות (בערבית), המטבח הסיני (יין-יאנג).
了 להבעת שינוי מצב (ושלילתו)
אספקט ההתנסות 过 *(ר' הערה בסוף הטבלה)
מבנה הקישור 因为。。。所以。。。
מילת השאלה 为什么
夏天,秋天,冬天,春天,节日,春节,中秋节,犹太新年,逾越节, 天气,雨,雪,风,放假
暑假,寒假,过,刮,冷,热,
因为,所以,为什么,了,旅行,北京,天安门,有意思,外国人,外国
השמעת תחזית מזג אויר במהדורת החדשות בסין: תחזית, מעלות, מעונן, בהיר.
* הערה: אם יש בבית הספר תלמידים אשר החלו ללמוד סינית בכיתות נמוכות יותר רצוי/מומלץ להקים קבוצת מתחילים וקבוצת מתקדמים.
מבני הקישור 如果。。。就。。。, ו- 虽然。。。但是。。。
大夫,医生,医院,先生,小姐, 药,身体,头,肚子,手,眼睛,看病,生病,舒服,如果,就,虽然,但是,
可是,漂亮, 难看,短
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.