- הבניית תשתית ידע הלומד להבנת הקיים והמתרחש בסביבה הפיזית והאנושית במרחב המקומי, הארץ ישראלי, הים תיכוני והגלובלי.
- ידע, הבנה ויישום של מושגי יסוד, רעיונות מרכזיים ותופעות גיאוגרפיות חשובות
- הבנה והכרת מקומו של האדם כגורם בעיצוב הנוף ובשמירה על הסביבה
- טיפוח סקרנות ועניין של הלומד להבנת הגורמים למתרחש במרחבים השונים: הסביבה הקרובה והרחוקה והסביבה הפיזית והאנושית.
ידע
ערכים
- חיזוק הזיקה והרגשת השייכות למדינת ישראל, לארץ ישראל- נופיה אתריה ומורשתה ולירושלים בירת ישראל
- חינוך לסובלנות ומתן כבוד לחברות ולתרבויות אתניות בארץ ובעולם וחינוך לאזרחות פעילה
- טיפוח ערכי כבוד לטבע ולנוף, והגברת המודעות לערך הקיימות
- פיתוח ערכים אוניברסליים כגון הומניזם, סוֹבלנוּת, צדק סביבתי ומעוֹרבוּת חברתית:
- הכרה והערכה של השׁוֹנוּת האנושית הקיימת על פני המרחב, הבנת מצוקות חברתיות במרחבים שונים
מיומנויות
- פיתוח כישורי חשיבה מסדר גבוה וכישורים מטה קוגניטיביים של הלומד כחלק אינטגרלי מלימוד תכני התכנית.
- הכרת אמצעים שונים למיפוי המרחב ולהצגתו ויכולת ליישמם.
- הפקת מידע גיאוגרפי רלוונטי ממקורות מידע חזותיים (מפות, תצלומי אוויר, ממ"ג: מערכת מידע גיאוגרפית) ניתוחו, עיבודו והפיכתו לידע.