עקרונות פדגוגיים דידקטיים

  • ספירליות:
    לימוד המיומנויות הלשוניות נעשה באופן הדרגתי. הלימוד נבנה נדבך על נדבך, כשכל שלב מתבסס על שלב קודם ומרחיב אותו בהתאם לשכבת הגיל ולמורכבות החומרים. 
  • לימוד מתוך הקשר:
    הידע הלשוני נלמד בשלבי הלימוד השונים בהקשרים טקסטואליים, תוך הדגשת ההיבט הפונקציונלי והשימושי. 
  • למידה משמעותית:
    למידה משמעותית של השפה היא למידה רלוונטית ואקטואלית לעולמם של הלומדים, ומערבת היבטים מגוונים של התנסויות בשפה, המקדמות את היכולת והרצון להשקיע ולהתאמץ ומאפשרות מקום רב יותר לסקרנות וליצירתיות.
  • אותנטיות:
    חשיפת הלומדים לטקסטים אותנטיים בשפה תסייע להם להכיר את הסביבה הטבעית של השפה ולדעת לתפקד בה.
  • פיתוח מיומנויות חשיבה:
    הוראה המפתחת חשיבה תורמת להבניית הידע של התלמידים ומסייעת להם לעבור מלמידה המדגישה זכירה ושינון של אוצר מילים ללמידה משמעותית, המפתחת את היכולות הקוגניטיביות שלהם ומטפחת את החשיבה הביקורתית והיצירתית.
  • שילוב פדגוגיה דיגיטלית:
    שילוב אמצעי למידה מתקדמים בלימוד השפה מאפשר יצירתיות ועבודה שיתופית, ויכול לתת מענה למגוון לומדים ברמות שונות של ידיעת השפה.
  • שילוב ערכים:
    לימוד השפה מזמן שילוב ערכים כמו סובלנות, קבלת האחר ושימור ערכי מורשת ותרבות.