התלמידים:
- יחזקו את תחושת השותפות והשייכות למדינת ישראל ולארץ ישראל.
- יטפחו את הקשר, את הזיקה ואת האהבה למולדת, לנופיה הטבעיים והאנושיים, תוך היכרות עם תושביה של הארץ, עם תרבותם ועם אמונתם.
- יבינו את קשרי הגומלין בין האדם לסביבתו הטבעית, את האופן שבו יחסים אלה משקפים ומעצבים את תרבותו של האדם במרחב ואת אורח החיים שלו, ואת האופן שבו הם עתידים להשפיע על חייו.
- יטפחו ערכי כבוד לטבע ולנוף ויגבירו את המודעּות לשמירה על הסביבה.
- יבינו כי מקום המגורים – הבית, היישוב והמדינה – משקפים תהליכי יצירה מורכבים בתחומי החברה, התרבות והכלכלה, שעוצבו בתהליך ארוך ולאורך תקופות שונות.
- יכירו את מגוון המרחבים במדינה, כדי שיוכלו להתמצא בהם, להשתלב ולתפקד בהם על פי צורכיהם, ומתוך נכונות לתרום לשמירתם ולהתפתחותם ולהשפיע עליהן.
- יהיו מודעים למתח המתמיד בין הצורך לפתח את הסביבה ובין הרצון לשמֵר אותה. הם יבינו ששמירה על הסביבה מתוך ראייה מדעית מבוססת וערכית היא מחויבותו של האדם.
- יכירו סיפורי עבר (ומורשת) כחלק מבניית הזהות האישית והקולקטיבית.
- יטפחו יחס של כבוד, הערכה וסובלנות כלפי בני אדם באשר הם, וכלפי חברות, תרבויות ודעות שונות משלהם.
- יבינו שזהותה של מדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית, ויכירו כי מדינת ישראל היא מדינתו היחידה של העם היהודי.
- יכירו במעמד השווה לכל אזרחיה של המדינה – יהודים, ערבים ודרוזים – ואת זכותם לטפח את מורשתם ואת זהותם התרבותית והדתית, ואת חובתם לציית לחוקי המדינה.
- יבינו כי לבני האדם במדינה יש זכויות, תפקידים ואחריות משותפת למדינה, לאזרחיה ולסביבתה.
- יכירו את החוקים, ההסדרים וההסכמות שבאמצעותם פועלת המדינה לתועלת קיומם של אזרחיה ורווחתם.
- יכירו את הארגונים ואת האגודות במסגרת החברה האזרחית, הפועלים לתועלת צורכי הפרט והקהילות.
- יכירו בחשיבותה של התנהלות כלכלית וירכשו כלים לקבלת החלטות מושכלות, שיאפשרו להם לפעול בשיקול דעת כבוגרים עצמאיים ואחראיים.
- יפנימו כי מחלוקות חברתיות ואי־ הסכמות בבית, ביישוב ובמדינה יש לפתור בדרכי שלום, לא באלימות.
- ירכשו מיומנויות וכישורים מגוונים הרלוונטיים להתמצאות במרחב ולחקירת המרחב, אוריינות דיגיטלית ומיומנויות המאה ה־21.
- יהיו מסוגלים להַבנות ידע באמצעות חקר תופעות, דיון וגיבוש מסקנות.