שימו לב:
תלמיד הלומד את השפה האיטלקית ברמה של שלוש יחידות לימוד ישלוט במיומנויות השפה הנחוצות לתקשורת בסיסית בתחומי הפעולות היום-יומיות: החיים בבית הספר, בבית, במשפחה ובעיר, תרבות הפנאי, צפייה בקולנוע ובטלוויזיה; חברים, היכרויות חדשות, נסיעות.
להלן המיומנויות הנדרשות בארבע אופנויות השפה:
1. הבנת הנשמע: הלומדים יאזינו לטקסטים דבורים קצרים הלקוחים משגרת חיי היום-יום. הטקסטים יושמעו במהירות דיבור בינונית-נמוכה ובמבטא איטלקי מקורי ככל האפשר. רצוי שהטקסטים שייבחרו יהיו אותנטיים, מגוונים, וייבחרו ממשלבים שונים. למשל: דיאלוגים; שיחות טלפון; הצגת עוּבדות ואנשים; תיאור של אירועים, חפצים ובני אדם; סיפורים קצרים; פרסומות וכדומה.
הלומדים יהיו מסוגלים להבין את משמעותו הכללית של הטקסט הנשמע ואת מטרותיו, לזהות את המסר המרכזי ובאופן חלקי גם את המסרים המשניים.
כמו כן, יבינו וישננו את המילים הנדרשות להעשרת אוצר המילים בשפה. מומלץ להשמיע את הטקסטים פעמיים, באסטרטגיות מתאימות, כדי שהלומדים יוכלו להבין את משמעותן של מילים לא מוכרות בטקסט בדרך של אינדוקציה – הבנה מתוך הקשר.
2. הבנת הנקרא: הלומדים יוכלו לקרוא ולהבין טקסטים כתובים קצרים: לוחות זמנים של רכבות ואוטובוסים, מודעות, תפריטים, שילוט דרכים, פרסומות, שאלונים, הודעות קצרות, ידיעות קצרות מן העיתונות, כתבות קצרות ממגזינים של בידור, כתוביות לתמונות ואיורי קומיקס פשוטים. כדי לסייע ללומדים להבין את הטקסטים רצוי להציג בפניהם טקסטים כתובים המלווים בתמונות, באיורים או בקריקטורות.
3. הבעה בעל-פה: הלומדים ידעו להציג את עצמם, להציג אדם אחר, לספר על עצמם ועל משפחתם, להביע הסכמה והתנגדות באופן בסיסי, לבקש מידע קצר ולספק אותו, להביע צרכים ורצונות, להודות, להיפרד. כמו כן, יידעו לתאר באופן בסיסי חפצים, בעלי חיים, אנשים ואירועים מסביבת חייהם היום-יומית. יש לחתור לכך שהשפה המדוברת של הלומדים תהיה מורכבת ממשפטים קצרים ופשוטים, אך בעלי לכידות פנימית ועקביות.
4. הבעה בכתב: הלומדים ידעו לכתוב מסרים וטקסטים קצרים הקשורים לנושאים שנלמדו בכיתה, בעיקר טקסטים תיאוריים וסיפוריים הנוגעים לאירועים, לאנשים או לחפצים מסביבת חייהם היום-יומית.
כמו כן, ידעו הלומדים לכתוב גלויה, מסרון (SMS) או מכתב קצר.