התוכנית מציעה "אבני דרך" מודולריות הניתנות להתאמה גמישה, על מנת לאפשר בניית שיעורי אמנות מרתקים ורלוונטיים ללומד ולמלמד. אבני הדרך שזורות זו בזו ואמורות לשמש את המורה בתכנון ובהערכה של יחידות ההוראה ומערכי השיעורים. מוצעת כאן תבנית שתכיל מגוון אפשרויות לשילוב המרכיבים השונים של השיעור. ההתייחסות המפורטת לכל אחת מאבני הדרך בנפרד באה לחדד תובנות ומטרות ולהבהיר מה מגולם בכל אחת מהן, ומהן הזיקות ביניהן.
- חשוב להתייחס למגוון של "אבנים" לאורך השנה ולאמץ בכל פעם לפחות "אבן" אחת. לכל שיעור יהיה תוצר מצופה היכול להתבטא במגוון דרכים, כגון: פיתוח שיח, איסוף מידע, שאלה או יצירה. יש לידע את התלמידים לגבי התוצר המצופה מהם בכל שיעור.
תוצרים מצופים מכל אחת מאבני הדרך
בכל פעילות חשוב להגדיר מראש את התוצרים המצופים ממנה. תוצרים אלה יכולים לכלול יצירות (פסל, ציור, כרזה), הבנת מושג או תהליך עבודה, פיתוח שיח ושפה וכו'. כדאי לערוך הבחנה בין תוצרים המתאימים לתצוגה במרחב הציבורי (גלריה בית ספרית, מסדרונות) לבין תוצרים שאינם מיועדים לחשיפה.
להלן מספר דוגמאות לתוצרים:
- תוצר אמנותי שהילד עשה באופן עצמאי.
- גיבוש רעיון – סקיצה, ביצוע, תצוגה.
- יישום של מושגים מתוך שיח האמנות ביצירה ובכתיבה.
- הבעת עמדה מילולית מנומקת לגבי יצירה אמנותית.
- כתיבה של פרשנות אישית על יצירת אמנות.
- פיתוח דיאלוג קבוצתי המכבד עמדות שונות סביב יצירת אמנות.
- יצירה שיתופית, המשקפת הן את מקום היחיד והן את הכבוד לריבוי ולשונות.
- יצירת קשר איכותי בין תוכן לצורה.
- עבודה המאופיינת בחדשנות, העזה ודמיון.
- תהלכי בדיקה משמעותיים של חומרים ורעיונות.
- יצירת ידע על ידי התלמידים (אותו הם מוזמנים לחלוק עם עמיתיהם ועם המורה).
- פיתוח מיומנויות עבודה עם מגוון טכניקות וחומרים – חיזוק יכולות חושיות ומוטוריות.