הבחינה (העיונית והמעשית) תתקיים בכיתה יב. הציון הסופי בתחום האומנות החזותית מורכב משקלול של 50% הערכה חיצונית -בחינת הבגרות העיונית, ו-50% הערכה חלופית פנימית בסדנה המעשית.
רכיבי הערכה חלופית פנימית - סדנה מעשית ועבודות חקר
10% כיתה י
עבודת חקר - בחירה בין דיאלוג עם אומן או פרויקט אוצרות. החקר יתבצע באמצעות פדגוגיית ABR (ספר השראה, מחקר פעולה ורפלקציה).
20% כיתה יא
- עבודת חקר - בנושא חתך באומנות הישראלית והמקומית לימודי האומנות הישראלית יוערכו באמצעות מיומנויות הבעה בעל פה: אורטוריום - מעין דיבייט, המשכלל גם יכולות עמידה מול קהל או, פודקסט, ולוג ( Video Blog), פצ'ה קוצ'ה ועוד.(10%)
- פרויקט ארטיביזם - פיתוח, מימוש ותיעוד פרויקט ארטיביסטי בשיתוף הקהילה. (10%)
70% כיתה יב
פרויקט גמר ותיק עבודות (סדנה)
הערכה חיצונית - בחינה עיונית בתולדות האומנות והבנתה
בחינה מתוקשבת בתולדות האומנות והבנתה הכוללת מגוון ביטויים חזותיים (בינהם גם וידאו-ארט, פרפורמנס ועבודות סאונד) כולל עבודות יצירתיות של התלמידים עצמם שיועלו מבעוד מועד לענן מיועד. שאלון הבחינה יכלול את הנושאים הבאים:
- ציר זמן וציר מרחב
- דיאלוג עם אומנ.ית או חקר אוצרות כולל תיעוד הפרויקט האומנותי המעשי בנושאים אלו
- אומנות ישראלית ומקומית
- ארטיביזם
- אומנות עכשווית בפרספקטיבה מולטימודאלית
- מאמר או תיאוריה פרשנית
- בכל היחידות ישנה התייחסות לאופני ניתוח יצירה ושימוש בשפת האומנות
אפשרויות להרחבת הלמידה - 5 יחידות לימוד נוספות
- כתיבת עבודת גמר באומנות - עיוני או עיוני משולב מעשי (הנחיות כתיבת עבודת גמר באומנות החזותית)
- רסיטל- חמש יחידות מבוססות אוצרות או תערוכה אישית מורחבת. מיועד לבתי ספר מצטיינים המעניקים תוספות שעות מעבר לשעות תקן הנדרשות ובאישור במפמ"ר. (קישור לסמל שאלון).