דלג אל

מוזיאון וירטואלי – היבט יצירתי וטכנולוגי בהבניית ידע

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אוריינות דיגיטלית, עיצוב וטכנולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
מרב זהבי
שפה:
עברית

תלמידים יוצרים ידע הם תלמידים שמבינים אותו

מרב זהבי היא מורה בבית הספר סמילנסקי – בית חינוך ליזמות ברחובות.
במסגרת קורס בהיסטוריה שעסק בתולדות המושבה תכננו תלמידיה מוזאון לילדים. תכנון מוזאון מאפשר הצגת תוצרים במגוון דרכים מעניינות ומזמן חשיבה על עיצוב ועל הבנת שיקולי אוצרות בתכנון תערוכה.
בעקבות התנסות זו הקימו תלמידי תוכנית "אמירים" מוזאון וירטואלי בנושא ספורט. התלמידים עבדו בקבוצות, השתמשו בכלים מתוקשבים שונים לפי בחירתם ותכננו משחקים בעבור הגולשים במוזאון.
ההרצאה מתארת את תהליך ההנחיה של תלמידי הקורס מהתכנון ועד לפתיחת המוזאון לתלמידים אחרים.

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

קבוצת המחקר על חינוך היסטורי בסטנפורד – SHEG
איך אפשר לקדם חשיבה ביקורתית בהיסטוריה במחקר ובמעשה?
הילד המחונן: מושגים מרכזיים בתאוריה של דברובסקי
מחוננים הם יותר מהאינטליגנציה שלהם. אילו מאפיינים רגשיים וחברתיים מתלווים למחוננות?
נקודות חן במדע וטכנולוגיה – יחידות לימוד עצמאיות למצטיינים ומחוננים בכיתה ההטרוגנית
משימות אתגר והעמקה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית בתוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.