חלוקת האחריות בין הגורמים הנוגעים ליישום תקנות הנגישות: הבעלות על בית הספר, הרשות המקומית ומשרד החינוך. כמו כן, בחינת מנגנוני האכיפה של התקנות.
מרצה: עו"ד הדס אגמון, ממונה (חקיקה ומדיניות), נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים
אגף זה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח מנגיש לכם באהבה את הכנס המקוון הראשון בנושא נגישות.
הכנס התקיים ביום ראשון י"ט באדר תש"ף,
15 במרץ 2020.
מנחת הכנס: רומי נוימרק
קהל יעד: צוותי חינוך והוראה
להכיר את מרכיבי ההנגשה הכללית והפרטנית במערכת החינוך ולהנגיש את המידע בתחום כדי שיחד נוכל לעשות שינוי, ליישם את דרישות החוק ולאפשר לתלמידים להיות שווים בין שווים.
אנו מחויבים לשלב אדם עם מוגבלות כשווה בין שווים בחברה ולהבטיח לו שוויון הזדמנויות.
איך הדבר בא לידי ביטוי במערכת החינוך?
תלמידים עם מוגבלות יכולים ללמוד בכל מוסד חינוכי שיבחרו. מחובתנו לדאוג לכל צורכיהם ולהנגיש בעבורם את המבנה, המתקנים והמידע. עלינו גם להכשיר בקרב התלמידים את הלבבות לקבלת השונה והאחר כדי שיזכו לשוויון זכויות ולהזדמנות שווה.
אז מהי נגישות? ומה עושים כדי להעלות את הנושא למודעות ולהכשיר את הלבבות? אילו מרכיבי הנגשה קיימים? איך מנגישים?
הצטרפו אלינו לכנס המקוון הראשון שמונגש לכם באהבה וקבלו תשובות.
מתלמידה עם מוגבלות למורה ללא גבולות
ריאיון עם שירלי עינבי, מורה לספרות ולשון בבית הספר חיים גורי בנתניה
חברי הפאנל
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.