מלקויות ללמידה – המסלול להמראה
משרד החינוך ואגף שפ"י מזמינים אתכם לצפות בכנס המקוון: "מִלקויות ללמידה – מסלול להמראה"
הכנס ביום רביעי ב' באדר ב' תשפ"ב, 23 במארס 2022
אתם שואלים, אנחנו עונים – ויחד ממריאים!
בואו להכיר מקרוב את המדיניות הפסיכו-פדגוגית של משרד החינוך ואגף שפ"י לעבודה עם תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב.
מבנה הכנס
- רגע של קפה
- דברי פתיחה וברכות
במעמד מנכ"לית משרד החינוך - פאנל פתיחה
בהנחיית רומי נוימרק ומומחי התוכנית "מלקויות ללמידה" - "דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"
דוד בנאי, פסיכולוג קליני ומרצה בכיר - מושבים – בין המטה לשדה:
תרבות ארגונית בשינוי
התערבויות ותוכניות טיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב
כלים ומיומנויות לאנשי חינוך
תפיסת התלמיד כמכלול
מלקויות ללמידה – מנקודת מבטו של התלמיד
- "מילים שמנסות לגעת: כוחן של מילים ומשוב בקידום תלמידים מתקשים"
פרופסור תמי קציר ראשת מרכז אדמונד י׳ ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, המחלקה לחינוך באוניברסיטת חיפה.
במה מרכזית
- דברי פתיחה וברכות במעמד מנכ"לית משרד החינוך
- פאנל פתיחה בהנחיית רומי נוימרק ומומחי התוכנית "מלקויות ללמידה"
"דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"
"דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"
מושבים – בין המטה לשדה
למידע נוסף על כל מושב לחצו על כותרת המושב.
תרבות ארגונית בשינוי
במושב שלנו נתבונן בהיבטים הארגוניים והמבניים שמזמנת לנו הפעלת התוכנית "מלקויות ללמידה", מודל עבודה מובנה התומך בקידום תלמידים עם קשיים בכלל ותלמידים עם חשד ללקות למידה והפרעת קשב בפרט.
התערבויות ותוכניות טיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב
המושב יעסוק בתהליך הטיפול וההתערבות – חלק מרכזי בתפיסה של התוכנית לקידום התלמיד המתקשה כלומד עצמאי. נציג את מודל ההתערבות וכיצד הוא מיושם בבית הספר, נסביר מהי התערבות מדייקת צרכים ונדגים מגוון התערבויות.
כלים ומיומנויות לאנשי חינוך
במושב נעסוק באופן שבו התוכנית מעצימה את צוותי החינוך להיות מובילים תהליכים של איתור הקושי, תכנון התערבות וביצועה, מעקב אחר התקדמות והחלטה על המשך התערבות. נַציג כלים לכל אחד מהתהליכים הללו.
תפיסת התלמיד כמכלול
המושב יעסוק בתפיסה החינוכית והמערכתית של התוכנית מלקויות ללמידה המיושמת במחוז הצפון. ההיבט על התלמיד כמכלול תורם להיכרות מעמיקה ולקידום מוביליות חברתית בדגש על שותפות רחבה ואיגום משאבים.
מלקויות ללמידה – מנקודת מבטו של התלמיד
נקודת מבטו של התלמיד המתקשה במעברים מהיסודי לחט"ב ולחט"ע מַפגישה אותו בצמתים שבהם האבנים הגדולות של התוכנית מלקויות ללמידה מבטאות תפיסה מערכתית כוללנית המקדמת אותו להיות לומד עצמאי.
"מילים שמנסות לגעת: כוחן של מילים ומשוב בקידום תלמידים מתקשים"
ההרצאה עוסקת בחשיבות של אוצר מילים ומשוב מַבנה לקידום תלמידים מתקשים ברמה רגשית ואקדמית מבית ספר יסודי ועד בית הספר התיכון. נדון בסוגי מילים אקדמיות ורגשיות ובסוגים של משוב הנבנים על אוצר מילים מַעצים. נדגים אסטרטגיות להעשרת אוצר מילים ומתן משוב מקדם למידה.
מילים שמנסות לגעת
פרופסור תמי קציר, ראשת מרכז אדמונד י׳ ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, המחלקה לחינוך באוניברסיטת חיפה