תכנון למידה משמעותית והוראה איכותית לתלמידים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך - מדריך פדגוגי לצוותים חינוכיים
תל"ם בחנ"מ כולל מידע, עקרונות, הנחיות וכלים לשיח פדגוגי וליישום בפועל, המהווים תשתית משותפת לתכנון ולפיתוח פדגוגי מיטבי בכל מסגרות הלימוד בהן לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים ברצף המוגבלויות ורמות התפקוד.
המדריך הפדגוגי מציג הדגשים ייחודיים בהתאם להיבטים בתכנון ופיתוח פדגוגי בחינוך המיוחד:
- רצף חטיבות הגיל (קדם יסודי- יסודי- על יסודי)
- רצף רמות התפקוד (ביחס לתוכנית הלימודים הרגילה)
- מסגרות החינוך הרגיל והחינוך המיוחד בהן ניתנים שירותי החינוך המיוחד
- מישורי התכנון הפדגוגי
- מקצועות הליבה של החינוך המיוחד
- תל"ם בחנ"מ מיועד לכלל עובדי ההוראה והטיפול במערכת החינוך, השותפים לתהליך התכנון והפיתוח הפדגוגי עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים, וליישומו במוסדות החינוך.