חפש ב:

Moodle למורי אנגלית - מפגש 1: מתכון להצלחה

קהל יעד:
מורים
תחום דעת:
אוריינות דיגיטלית, אנגלית
שכבות גיל:
ו-יא
שפה:
אנגלית
Moodle למורי אנגלית - מפגש 1: מתכון להצלחה

תיאור השידור

במפגש זה נלמד ליישם למידה מעורבת ופעילה בשיעורי האנגלית באמצעות הוראה בסביבת ה-Moodle של משרד החינוך.

ראו למטה תיאור מלא של השידור באנגלית.

תיאור המרצה

אדוארדו לינה מדריך תקשוב ומורה לאנגלית בבית הספר התיכון ע"ש ד"ר חיים קוגל בחולון. לאדוארדו ניסיון בהוראת האנגלית בסביבת Moodle ובהדרכת מורים על סביבה זו.

Description of the broadcast

In the first session of the "My Digital Environment" series, we explore the techno-pedagogical possibilities inherent in the Education Ministry's Moodle learning environment. During this virtual classroom meeting, English teachers will be exposed to tutorials and training videos, and will gain insight from other English teachers who already use Moodle.

Goals

> Teachers will become familiar with Moodle Resources, Moodle Activities, and Moodle Blocks, designed
    to increase learning. 
> Teachers will become familiar with support material that is available to them.
> Teachers will be encouraged to develop their own Ministry of Education Moodle digital learning environment
    in English.
> Teachers will learn how to get more out of Moodle Resources and Moodle Activities, how to use Moodle Blocks
    to help them reuse content, and how to implement ready-made activities in their environment.

About the lecturer

 Eduardo Lina is a Certified Ministry of Education Teachers’ teacher. Lina has been teaching English at Kugel High School in Holon since 1989, and using Moodle as an integral part of his teaching since 2013. He has been sharing his experience with teachers in various ways for a number of years.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.