מטרות בתחום תוכן:
- התלמידים יצפו בסרטון המראה באופן חזותי את רצף השלבים בלבישת מעיל באופן מותאם.
- התלמידים יתנסו עם תיווך מילולי ובליווי סמלים חזותיים, בשלבים הראשונים של לבישת מעיל (ללא שימוש ברוכסן/ כפתורים).
- התלמידים יתנסו בסגירת רוכסן/ כפתורים בתיווך איש צוות.
- התלמידים יתנסו בכל שלבי לבישת מעיל באופן עצמאי.
מושגים: יד ימין / שמאל, צד נכון, לרכוס רוכסן, לכפתר כפתורים, לבדוק אם לבשתי נכון, לסדר את הכובע, להסתכל במראה, לבדוק בדף בקרה אם עברתי על כל השלבים באופן מותאם.
מיומנויות נרכשות:
- מיומנויות קוגנטיביות: רצף עבודה, קצב עבודה, בקרה.
- התלמידים יעבדו על לבישת מעיל על פי רצף של מספר שלבים ובאופן עצמאי.
- התלמידים יתנסו בלבישת מעיל בקצב מותאם עם טיימר.
- התלמידים יסתכלו במראה ויבדקו אם לבשו נכון ובאופן יעיל את המעיל ויסמנו בדף בקרה.
- מיומנויות תקשורתיות: התלמידים יתנסו בזיהוי ושיום שלבי לבישת מעיל.
- התלמידים יתנסו בהבנת הוראות פשוטות של רצף עבודה ומושגי מרחב (ימין / שמאל).
- מיומנויות מוטוריות: התלמידים יעבדו על תיאום עין- יד בביצוע שלבי לבישת מעיל.
- התלמידים יעבדו על חציית קו אמצע בעת לבישת המעיל וכפתור כפתורים / רוכסן.
- הבחנה חזותית: התלמידים יעבדו עפ"י זיכרון חזותי של שלבי לבישת המעיל באופן מותאם (שימוש בסמלים).
שילוב התקשוב בשילוב מיומנויות המאה ה- 21:
- שימוש בכלי בינה מלאכותית ליצירת שלבי לבישת המעיל באופן פשוט ומותאם.
- שימוש בתוכנה Grid3 ליצירת לוחות תקשורת ושימוש בסמלים כדי להנגיש לתלמידים את השלבים לסמלים בצורה חזותית.
- אוריינות מדיה ומידע: ויזואליזציה והמחשה: שימוש בסרטון על רצף לבישת מעיל. שימוש בכלי ליצירת סרטון בנושא באמצעות בינה מלאכותית.
- חשיבה ופתרון בעיות: שילוב בסרטון צילום המרפאה או המורה לובשות מעיל באופן מצחיק וחשיבה יחד עם התלמידים מה לא בסדר בסרטון.
- חשיבה ופתרון בעיות: צילום התלמידים לובשים מעיל באמצעות אייפד, הכנת סרטון המורכב מתמונות התלמידים ובקרה על התוצאה- האם לבשו נכון או לא? מה הבעיה? כיצד לתקן?
- אוריינות מדיה ומידע: שימוש במספר סוגי מידע: סמלים, תמונות וקול של שלבי לבישת המעיל.
- למידה והתנהלות עצמאית: עבודה בכיתה על שלבי לבישת המעיל, חיזוק המיומנות תחילה עם תווך ואח"כ באופן עצמאי בשילוב דף בקרה וירטואלי באייפד וסימון השלבים שבוצעו בכל פעם.
הערך המוסף של הטכנולוגיה: הפן החזותי עבור תלמידינו חשוב ביותר ומאפשר קשב ועצמאות רבה יותר. צילום תמונות וסרטונים להמחשה של שלבי לבישת המעיל בצורה חווייתית, מאפשרים לתלמידים לראות את עצמם מנקודת מבט חיצונית ולבצע בקרה.
- שילוב כלי בינה מלאכותית של יצירת סרטונים מרחיבה ומגוונת את מאגר הסרטונים של המורה להמחשה של לבישת המעיל עבור התלמידים.
- שילוב כלי בינה מלאכותית של מחוללי טקסטים מסייעת למורה בניסוח של השלבים ופישוט המידע.
- כמו כן ניתן באמצעות כלי בינה מלאכותית לסדר את המידע בצורת טבלה או ליצור באמצעות מחוללי תמונות: תמונות חדשות הממחישות כל שלב בלבישת המעיל.
- השימוש בתוכנה של תקשורת (grid3) מאפשרת הנגשה והתאמה של הנלמד לסמלים עבור התלמידים ומאפשרת למידה מותאמת
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים):
סרטון בתחילת השיעור של לבישת המעיל: קישור לתובנות של כותבות המערך על דרך העבודה ביוצר סרטים AI כולל פרומטים. לאחר מכן ניתן לדבר על למה הסרטון נוצר כך? כיצד פעלה הבינה? מהי ההטייה שראינו? מדוע לא נוצר סרטון של ילד עם כיסא גלגלים שלובש מעיל או אולי ילד עם צבע עור שונה? נגיע למסקנה שדרך העבודה בבינה מלאכותית יכולה לפגוע בכך שהיא לא תמיד מייצגת את רוב חלקי האוכלוסייה, ונחשוב איזה סרטון נרצה לראות וליצור תמונות של הצוות והתלמידים לובשים מעיל.
ניתן ליצור במחולל תמונות AI שלבי לבישת המעיל המונגשים בסמלים ב3 צורות:
- מוצגים על הלוח במצגת בקנבה
- מודפסים על דף אישי לכל תלמיד בזמן ההתנסות
- מוצגים באופן וירטואלי בלוח הבקרה באייפד
- מעיל
- רוכסנים וכפתורים להתנסות
מעבדת מחשבים:
- מקרן בכיתה להצגת הסרטון והתמונות
- אייפד לכל תלמיד במידת הצורך
- עבודה עצמאית
נגישות: הנגשה בסמלים של הלמידה, קריינות בסרטונים לתלמידים המתקשים בקריאה, אייפד לצרכי תקשורת לתלמידים הזקוקים לכך ואיייפד נפרד לצורכי למידה (צילום, דף בקרה ועוד), מחשב ומקרן בכיתה להקרנת הסרטונים והשלבים.
תוצרי למידה מצופים: התלמיד ילמד ללבוש מעיל באופן מותאם