שמירה על הרצף החינוכי והטיפולי בעת חירום חיונית לחיזוק החוסן הרגשי והלימודי של תלמידי החינוך המיוחד בכל שכבות הגיל.
שגרת למידה המותאמת למצבי חירום מאפשרת תחושת יציבות וביטחון, פעלתנות ומשמעות, ומזמנת עיסוק בתכנים שונים המאפשרים הפגה והסחה, לצד תיווך המצב באופן מבוקר ואחראי.
בעת חירום אנו נדרשים לשלב בין למידה במרחב הווירטואלי ללמידה במרחב הפיזי, תוך שמירה על עקרונות פדגוגיים מותאמים הן למצב החירום והן לצורכי התלמידים ומאפייני התפקוד שלהם.
- תלקיט מענים ללמידה מרחוק בעת חירום
- סרטון מונגש מוכנות לשעת חירום: היערכות ותרגול במצבי חירום שונים
- סביבות תוכן דיגיטליות
- לומדים למרחקים - תוכנית למידה מקוונת לתלמידי חנ"ם המתעדכנת מידי יום
- חומרים מקוונים לתלמידים עם קשיים קוגניטיביים משמעותיים להתמודדות במצבי חירום
- חומרים מקוונים לתלמידים עם מוגבלות ASD
- חומרי למידה בחינוך לשוני לתלמידים בתפקוד בינוני-גבוה
- חומרים לשגרת חירום בשפה הערבית
- חומרים לשגרת חירום בגיל הרך
- חומרים לשגרת חירום בתחום הרגשי – חברתי
- חומרים ואתרים לתלמידים עם לקויות למידה, הפרעות קשב ופעלתנות יתר
- חומרים להורים להתמודדות במצבי חירום
- חומרים פעילויות וסביבות תוכן לחיזוק החוסן לתלמידים עם מוגבלות בראייה
- מערכת שעות ללמידה מקוונת - דוגמה גנרית
- "מדברים ומשתפים"- פורומים לתלמידים עם מוגבלות בראייה בקבוצת השווים
- "מדברים ומשתפים"- פורומים לתלמידים עם מוגבלות בראייה בקבוצת השווים בשפה הערבית
- תיקיית חומרים ארצית - למידה מרחוק בחינוך המיוחד
- חומרים לימוד וטיפול בנושא חנוכה
תוכנית לצמצום פערים לימודיים בשפה, מתמטיקה ואנגלית שנוצרו במהלך מלחמת "חרבות ברזל", בשיתוף המינהל הפדגוגי, המזכירות הפדגוגית ואגפי הגיל. הצוות הפדגוגי בתכלול הפיקוח הארצי על בתי הספר לחינוך מיוחד ייצגו את האגף לחינוך מיוחד בוועדות ההיגוי הארציות והמחוזיות. בתוכנית לוקחים חלק כמה בתי ספר לחינוך מיוחד, וכן מיושמת תוכנית הקריאה הדיאלוגית בתחום אוריינות השפה.
אולי תתעניינו גם ב...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!