
שילוב בינה מלאכותית בתהליכי הוראה לתלמידים עם מוגבלות בראייה
מרצה: טל מיכאלוביץ‘
יום העיון מיועד למורים לתלמידים עם מוגבלות בראייה ושותפים

"שבילים לעתיד - תוכניות מעבר"
יום העיון התקיים בשותפות של משרד הרווחה והביטחון החברתי, הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ומשרד החינוך.
מיועד לצוותי חינוך וטיפול של תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים (גילי 21-16), ליועצות וליועצים במסגרות החינוך הרגיל והמיוחד, למקדמי התעסוקה המלווים מטעם משרד הרווחה, למנהלות שירותים ולעו"ס במחלקות לשירותים חברתיים.
יום העיון יעסוק במעבר של צעירים עם מוגבלות מבית הספר לשלב החיים הבא, בחשיבות ובמשמעות השותפות בין משרדי הממשלה השונים בשלב חיים זה ובהנגשת ידע בנושא תוכניות מעבר.

קשר ושותפות בין צוותים לבין הורים לילדים עם הפרעות התנהגות הלומדים בחינוך הרגיל
שיתוף פעולה בין אגף א' חינוך מיוחד, אגף יסודי ושפ"י יחד עם הנהגת ההורים הארצית
לצוותי חינוך וטיפול בבתי ספר יסודיים בחינוך הרגיל, בשילוב ובכיתות חנ"מ.

שילוב מיטבי של תלמידים עם מוגבלות בראייה בשיעורי חינוך גופני

תרומתה של קלינאית התקשורת
מרצה ד"ר עמליה בר-און
וובינר לצוותי חינוך וטיפול, קשיי שפה, למידה קריאה וכתיבה


מחלות עיניים והשלכות תפקודיות
סוגיות ברפואת עיניים, ד”ר קלאודיה יהלום
פריצות דרך וחידושים ברפואת עיניים ילדים, ד”ר קלאודיה יהלום
ניתוח מושגים במסמכים רפואיים, הגב’ ורוניקה צור הלפרין
סדרה בנושא חינוך לשוני בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית וצרכים תקשורתיים מורכבים

הנגשה קוגניטיבית ופדגוגית-אופנויות העברת מידע מגוונות להוראת הקריאה
מרצה: ד"ר מיכל טנא רינדה

מיפוי, עקרונות ודרכי הוראה בקריאה
מרצות: ליזון שוורץ, יפית כהן בוננה

חינוך לשוני - קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וצרכים תקשורתיים מורכבים
מרצות: שירי אופיר וחלי צווילינג, מדריכות ארציות לקלינאיות תקשורת, אילנה קלר, מדריכה ארצית לחינוך לשוני, יפית כהן בוננה, מדריכה ארצית למוגבלות שכלית, פאני יצחק, מדריכה ארצית למוגבלות שכלית
2024 - תשפ"ד

הטיפול בהפרעות היגוי השלכות ותובנות
הטיפול בהפרעות היגוי השלכות ותובנות 3.12.24 מפגש לקלינאי תקשורת במשרד החינוך עם ד"ר גילה טובול לביא
"חשיבות רבה להתייחסות וטיפול גם בהפקת הדיבור ומובנות הדיבור, המשפיעה על תחומים של שפה-למידה, התפתחות חברתית ורגשית ועל השתלבות התלמיד, תפקודו ורווחתו האישית.
ניתן לפנות למומחית תחום קלינאיות על מנת לקבל פרטים נוספים "

"בינה מלאכותית בחינוך המיוחד"
להלן תכנים מהוובינר:

ממשבר לצמיחה - מה בין טארומה להפרעה נפשית?
בוובינר התקיים שיח בין אנשי מקצוע מתחומים שונים על טראומה, פוסט טראומה ומה שביניהם.

"לפעמים אני, לפעמים אתה, כה זקוקים לנחמה", פרופ' מולי להד

"איכות חיים – הכנה לחיים"
יום העיון עסק בתפיסה של תוכניות איכות חיים - הכנה לחיים לתלמידים עם מוגבלויות מגיל הגן עד המעבר לקהילה בבגרות ובהדגמה של תוכניות יישומיות במחוזות הלכה למעשה.

קריאה דיאלוגית לקידום מיומנויות אורייניות
ביום העיון הוצגו כלים לקידום מיומנויות אורייניות באמצעות ספרי קריאה ויצירות ספרות, וכן שתי יוזמות:
1. רכישת ספרי קריאה עבור בתי ספר לחינוך מיוחד.
2. מיזם "ספרייה בהקשבה", הכולל ספרי קריאה מוקלטים לתלמידי החינוך המיוחד.

ללמוד עם הלב – לקות למידה והפרעת קשב
מוזמנים לעיין בתקצירי ההרצאות מיום העיון בנושא: "ללמוד עם הלב – לקות למידה והפרעת קשב". מפגש בין כמה דיסיפלינות ופרקטיקות בתחום הטיפול בילדים עם לקויות למידה על אודות החיבור בין רגש ללמידה.