הקלטות וובינרים וימי עיון

שילוב בינה מלאכותית בתהליכי הוראה לתלמידים עם מוגבלות בראייה

התקיים בתאריך 25.2.2025

מרצה: טל מיכאלוביץ‘
יום העיון מיועד למורים לתלמידים עם מוגבלות בראייה ושותפים

"שבילים לעתיד - תוכניות מעבר"

התקיים בתאריך 19.2.2025

יום העיון התקיים בשותפות של משרד הרווחה והביטחון החברתי, הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ומשרד החינוך.

מיועד לצוותי חינוך וטיפול של תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים (גילי 21-16), ליועצות וליועצים במסגרות החינוך הרגיל והמיוחד, למקדמי התעסוקה המלווים מטעם משרד הרווחה, למנהלות שירותים ולעו"ס במחלקות לשירותים חברתיים.
יום העיון יעסוק במעבר של צעירים עם מוגבלות מבית הספר לשלב החיים הבא, בחשיבות ובמשמעות השותפות בין משרדי הממשלה השונים בשלב חיים זה ובהנגשת ידע בנושא תוכניות מעבר.

קשר ושותפות בין צוותים לבין הורים לילדים עם הפרעות התנהגות הלומדים בחינוך הרגיל

התקיים בתאריך 9.2.2025

שיתוף פעולה בין אגף א' חינוך מיוחד, אגף יסודי ושפ"י יחד עם הנהגת ההורים הארצית
לצוותי חינוך וטיפול בבתי ספר יסודיים בחינוך הרגיל, בשילוב ובכיתות חנ"מ.

שילוב מיטבי של תלמידים עם מוגבלות בראייה בשיעורי חינוך גופני

התקיים בתאריך 11.02.2025

תרומתה של קלינאית התקשורת

התקיים בתאריך 10.2.2025

מרצה ד"ר עמליה בר-און
וובינר לצוותי חינוך וטיפול, קשיי שפה, למידה קריאה וכתיבה

כמה רחב המרחב – חינוך וטיפול נפגשים במרחב החינוכי

התקיים בתאריך 29.1.2025

מחלות עיניים והשלכות תפקודיות

התקיים בתאריך 21.1.2025

סוגיות ברפואת עיניים, ד”ר קלאודיה יהלום
פריצות דרך וחידושים ברפואת עיניים ילדים, ד”ר קלאודיה יהלום
ניתוח מושגים במסמכים רפואיים, הגב’ ורוניקה צור הלפרין


חזרה לראש הדף

סדרה בנושא חינוך לשוני בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית וצרכים תקשורתיים מורכבים

הנגשה קוגניטיבית ופדגוגית-אופנויות העברת מידע מגוונות להוראת הקריאה

התקיים בתאריך 26.2.2025

מרצה: ד"ר מיכל טנא רינדה

מיפוי, עקרונות ודרכי הוראה בקריאה

התקיים בתאריך 15.1.2025

חינוך לשוני - קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וצרכים תקשורתיים מורכבים

התקיים בתאריך 8.1.2025

מרצות: שירי אופיר וחלי צווילינג, מדריכות ארציות לקלינאיות תקשורת, אילנה קלר, מדריכה ארצית לחינוך לשוני, יפית כהן בוננה, מדריכה ארצית למוגבלות שכלית, פאני יצחק, מדריכה ארצית למוגבלות שכלית


חזרה לראש הדף

2024 - תשפ"ד

הטיפול בהפרעות היגוי השלכות ותובנות

התקיים בתאריך 3.12.2024

הטיפול בהפרעות היגוי השלכות ותובנות 3.12.24 מפגש לקלינאי תקשורת במשרד החינוך עם ד"ר גילה טובול לביא
"חשיבות רבה להתייחסות וטיפול גם בהפקת הדיבור ומובנות הדיבור, המשפיעה על תחומים של שפה-למידה, התפתחות חברתית ורגשית ועל השתלבות התלמיד, תפקודו ורווחתו האישית.
ניתן לפנות למומחית תחום קלינאיות על מנת לקבל פרטים נוספים "

ממשבר לצמיחה - מה בין טארומה להפרעה נפשית?

התקיים בתאריך 28.2.2024

בוובינר התקיים שיח בין אנשי מקצוע מתחומים שונים על טראומה, פוסט טראומה ומה שביניהם.

"לפעמים אני, לפעמים אתה, כה זקוקים לנחמה", פרופ' מולי להד

התקיים בתאריך 1.11.2024

"איכות חיים – הכנה לחיים"

יום העיון עסק בתפיסה של תוכניות איכות חיים - הכנה לחיים לתלמידים עם מוגבלויות מגיל הגן עד המעבר לקהילה בבגרות ובהדגמה של תוכניות יישומיות במחוזות הלכה למעשה.

קריאה דיאלוגית לקידום מיומנויות אורייניות

ביום העיון הוצגו כלים לקידום מיומנויות אורייניות באמצעות ספרי קריאה ויצירות ספרות, וכן שתי יוזמות:
1. רכישת ספרי קריאה עבור בתי ספר לחינוך מיוחד.
2. מיזם "ספרייה בהקשבה", הכולל ספרי קריאה מוקלטים לתלמידי החינוך המיוחד.

ללמוד עם הלב – לקות למידה והפרעת קשב

מוזמנים לעיין בתקצירי ההרצאות מיום העיון בנושא: "ללמוד עם הלב – לקות למידה והפרעת קשב". מפגש בין כמה דיסיפלינות ופרקטיקות בתחום הטיפול בילדים עם לקויות למידה על אודות החיבור בין רגש ללמידה.