דלג אל

מגמת מדיה ופרסום

חזרה
חזרה לראש הדף

על אודות מגמת מדיה ופרסום

על אודות מגמת מדיה ופרסום

המגמה כוללת שני מקצועות ראשיים: מקצוע מוביל "תקשורת וחברה" ומקצוע התמחות "הפקות בתקשורת".

תוכנית הלימודים ב"תקשורת וחברה" מציעה התבוננות שונה וביקורתית על לימודי התקשורת באמצעי המדיה השונים.
התוכנית מחברת בין סוגה תקשורתית לבין מדיום טכנולוגי. מושגי המפתח השונים מסייעים לנו לדון במשמעויות השונות ובכללים השונים של אמצעי המדיה וההסוגות הקיימים.
בנוסף, התוכנית מדגישה את החשיבות של פיתוח האוריינות האזרחית של תלמידינו, כהיבט משלים של פיתוח האוריינות התקשורתית וזאת במטרה לאפשר לתלמידים לצמוח ולהיות לא רק אנשים חושבים, יצריתיים וביקורתיים אלא גם אזרחים מעורבים בקהילה.

תכ"ל נועדה: להקנות לתלמידיה יכולת לשאול שאלות, לצרוך טקסטים באורח ביקורתי ולהציע מנגד טקסטים חלופיים העולים בקנה אחד עם השקפת עולמם הערכית. תכ"ל מחדדת את החשיבות בהבנת משקלם של אמצעי התקשורת לביסוסו של משטר דמוקרטי בהיותם "כלב השמירה" ו"הרשות הרביעית". כפועל יוצא מעודדת תכ"ל החדשה בקרב הלומד גם ערכים של אזרחות פעילה לעיצוב המציאות תוך קיום שיח וקשב רב תרבותי ושמירה על חוקי המדינה.

כל חומרי הלמידה הכוללים : תכ"ל, מערכי שיעורים, הפעלות, סרטונים, בחינות, השתלמויות מקוונות ועוד, ניתן למצוא בקישור לאתר המודל של המגמה.

התייחסות לתכ"ל בהתמחויות נא ראה מטה. בתכ"ל ניתן לעיין במודל.

יעדי המקצועות במגמה

הקניית כלי ניתוח, הערכה וביקורת של הידע הפורץ מערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים. במרכז המקצוע עומדת חווית הצפייה באמצעי המדיה השונים באינטרנט ובטלוויזיה כמדיום דומיננטי משקף והמעצב את ההוויה התרבותית החברתית והפוליטית.

על המגמה

המגמה מקנה לבוגריה מיומנויות לעיסוק בתחומי המדיה והפרסום, כאשר הלימודים במגמה מאופיינים בשילוב שבין התחום העיוני התיאורטי לבין התחום המעשי.
התלמידים רוכשים כלים לניתוח, להערכה ולביקורת של הידע המופץ בערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים במקביל לכך שהם רוכשים כלים ומיומנויות של כתיבה, תסריטאות, הפקה, צילום סטילס וצילום ווידאו, עיצוב גרפי ועריכת ווידאו, יצירת בלוגים ואתרים באינטרנט ושימוש מושכל ברשתות החברתיות.

למי מיועדת המגמה?

המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולות מילוליות גבוהות, חוש אסתטי ונטייה למעורבות חברתית.
תכנית לימודים זו מעניקה אפשרות למורים כמו גם לתלמידים להפיק את המירב מלימודי התקשורת בבתי הספר השונים ולסייע בעיצוב דמותו של בוגר המגמה כמי שהוא מיומן ובקי בשפת המדיה החדשנית ומקדם תרבות של שיח וסובלנות על בסיס הערכים הדמוקרטיים.

למה כדאי ללמוד במגמה?

התלמידים לומדים מגוון רחב של נושאים בתחום התקשורת העיונית, כגון: השפה הדיגיטלית, חדשות בטלוויזיה, קולנוע תיעודי, צילום עיתונאי, קליפים מוזיקאליים, הומור סאטירה וביקורת, תכניות ריאליטי, גלובליזציה, עיתונות הספורט, פרסומות וקמפיינים חברתיים, פרסום סמוי וחבות התקשורת ומגוון רחב של מיומנויות וכלים בהתמחויות מעשיות שונות.

מה כוללים הלימודים?

הלימודים במגמה משלבים לימודים עיוניים והתנסותיים. התלמידים מגישים פרויקטים במהלך הלימודים ופרויקט גמר. הם מפיקים סרטים או מסע פרסום ויחסי ציבור, תכנית רדיו או עיתון מקוון (דיגיטלי), בהתאם להתמחות שבחרו.

ההתמחויות במגמה

ארבע התמחויות: “תקשורת אלקטרונית” המקנה לתלמידים ידע מעשי בהפקות טלוויזיה (סוגה דוקומנטרית) או ברדיו, התמחות בעיתונאות ניו מדיה (דיגיטלית), והתמחות בפרסום ויחסי ציבור המקנה להם ידע עיוני ומעשי בעיתונות, בפרסום, בשיווק, בדוברות וביחסי ציבור במדיים האינטרנטי וברשתות החברתיות.

  1. שתי התמחויות בסמל 3110 הפקות בתקשורת אלקטרונית (קולנוע עלילתי/דוקומנטרי), הפקות ברדיו.
    ההתמחות מקנות לבוגריהם ידע עיוני ומעשי בהפקות בתחומי הקולנוע הדוקומנטארי ושידורי רדיו.
    במסגרת לימודיהם נחשפים לעולמות ידע הטכנולוגיים בהכרת אמצעי השידור וההפקה: תאורה,צילום, סאונד,עריכה ופוסט וכן בהכרת השפה הקולנועית הכוללת תחקיר ושימוש מושכל בטכנולוגיה להבעה קולנועית משכנעת ומקצועית ובניית אתרים להפצת פרוייקט הגמר.
    לבוגרים ניתנת האפשרות להמשך לימודים על תיכוניים במכללות צעירות יג-יד.
  2. שתי התמחויות בסמל 3120 פרסום ויח"צ בניו מדיה והתמחות בעיתונאות ניו מדיה
    ההתמחויות מקנות לבוגריהם מיומנויות לעיסוק בתחומי המדיה והפרסום.
    התלמידים רוכשים כלים לניתוח, להערכה ולביקורת של הידע המופץ בערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים והרשתות החברתיות, ולומדים לקדם ערכים ותכונות של אקטיביזם חברתי. במרכז לימודי המגמה עומדת חוויית הצפייה בטלוויזיה וברשתות החברתיות כמדיה.
    התלמידים לומדים לעצב השקפת עולם ערכית ואישית ולייצגה בעבודות עיוניות ובפרוייקט הגמר ובניית אתרים להפצת פרוייקט הגמר.
    לבוגרים ניתנת האפשרות להמשך לימודים על תיכוניים במכללות צעירות יג-יד.

למה זכאים הבוגרים?

בוגרי המגמה העומדים בהצלחה בבחינות הבגרות זכאים לקבלת מקדם הטבה (בונוס) במקצוע "תקשורת וחברה"בעת קבלתם למוסדות להשכלה גבוהה.
בוגרי המגמה הזכאים לתעודת בגרות, ויוכלו להמשיך את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה. הבוגרים יוכלו גם להמשיך בלימודים לקראת תואר הנדסאי במכללה בכרמיאל או במכללה בגבעתיים.מרביתם משתלבים בחיילות המקצועיים בצה"ל ולאחר מכן בתעשיית הטלויזיה הקולנוע והפרסום.

מבנה הלימודים

בחירה א' מדעים (פיזיקה, כימיה או ביולוגיה)
או מדע הטכנולוגיה לכול
בחירה ב' תקשורת וחברה סמלי השאלונים החיצוניים: 788381, מתוקשבת 788387, פרוייקט ל.מ.ד 788388
בחירה ג' הפקות תקשורת אלקטרונית סמל שאלון פרוייקט 3יח"ל 862387, סמל שלאלון פרוייקט 5 יח"ל 862589
התמחות ב: פרסום ויחסי ציבור, עיתונאות ניו-מדיה, רדיו, הפקות קולנוע תיעודי או עלילתי. ​

אולי תתעניינו גם ב...

מדיה ופרסום: התמחות בעיתונאות ובפרסום בדיגיטל-3120
מגמת מדיה ופרסום – התמחות בעיתונאות ובפרסום בדיגיטל-3120
טעימות מתוצרי המגמות
דוגמאות לתוצרים מצטיינים מהמגמות ומההתמחויות השונות
מדיה ופרסום: מקצוע מוביל – תקשורת וחברה
מגמת מדיה ופרסום – מקצוע מוביל – תקשורת וחברה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.