החלק המעשי של תוכנית הלימודים הוא עבודת גמר, שבמסגרתו כל שלושה תלמידים מקבלים שלושה מטופלים בעלי מחלה זהה וחוקרים כיצד המטופלים מנהלים את מחלתם, בהתבסס על ידע רפואי ורפואה מונעת. במהלך ביצוע העבודה נחשפים התלמידים לשאלות ולדילמות שפתרונן מבוסס על ידע מדעי ואמצעים מתקדמים, הנדרשים להתמודדות הרפואה עם בעיות טכנולוגיות, מדעיות ואתיות. נושאי העבודה חייבים להיות מגוונים, לא יינתן אישור לקבוצות שונות בכיתה לעסוק בנושא זהה.
לפני תחילת כתיבת העבודה יש לקבל מהפיקוח אישור לנושאי העבודה, נספח 4. את הבקשה לאישור העבודה יש למלא ולהגיש בסיום המחצית השנייה של כיתה יא. בתחילת כיתה יב יש למלא ולהגיש את נספח 5. בסיום עבודת הגמר במהלך כיתה יב מוגשת העבודה לנציג משרד החינוך ולאחר מכן והתלמידים נבחנים על עבודתם בבחינה בעל פה.
עבודת הגמר מהווה את החלק המעשי של תוכנית הלימודים במערכות רפואיות. התלמידים חוקרים כיצד מטופלים מנהלים את מחלתם. במהלך ביצועה של עבודת הגמר נחשפים התלמידים לשאלות ולדילמות שפתרונן מבוסס על שילוב ידע מדעי ואמצעים מתקדמים, הנדרשים להתמודדות הרפואה עם בעיות טכנולוגיות, מדעיות ואתיות.
יש לקבל מהפיקוח אישור לנושאי עבודת הגמר, לפני תחילת כתיבת העבודה. יש להגיש את הבקשה במהלך כתה יא ולהתחיל את ביצועה במהלך שנה זו. נושאי עבודת הגמר של תלמידי הכיתה חייבים להיות מגוונים, לא יינתן אישור לכמה קבוצות בכיתה לעסוק בנושא זהה. בסיום ביצוע העבודה, במהלך כיתה יב, מוגשת עבודה לנציג מטעם משרד החינוך והתלמידים נבחנים על עבודתם.
טפסים לעבודת הגמר