מנסרה משולשת

דגשים בהוראת הנושא:
- אפשר לקבל נפח של מנסרה משולשת שהבסיס שלה משולש ישר-זווית על ידי חציית התיבה לשתי מנסרות. (כפי שנעשה בנושא השטח במעבר ממלבן למשולש ישר-זווית).
- אפשר לקבל נפח של מנסרה משולשת כלשהי כסכום או הפרש של שתי מנסרות שבסיסיהן משולשים ישרי-זווית.
- יש ללמוד לחשב את שטח הפנים והנפח של מנסרה שממדיה נתונים באמצעים מספריים ואלגבריים.
- יש לדון בהשתנות שטח פני המנסרה המשולשת כתוצאה משינויים חיבוריים וכפליים באורכי המקצועות למשל במקרים שבהם אורכי כל המקצועות מוכפלים פי שניים.
- יש לדעת לסרטט פריסה של מנסרה משולשת.
- אפשר לשלב ידע על צורות חופפות, סוגי משולשים ומנסרות משולשות.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
זוויות מתחלפות וזוויות מתאימות
נתונים שני ישרים וישר שלישי החותך את שניהם. נוצרות 8 זוויות. יש ללמוד לזהות ביניהן זוגות של זוויות מתאימות ומתחלפות (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
אי שוויונות קוויים
אי שוויון לִינֵאָרִי (קווי) הוא ביטוי בעל שני אגפים שבו הנעלם בחזקה 1. בפתרון אי שוויון מחפשים ערך של נעלם, עבורו אחד האגפים גדול או קטן יותר מהאגף השני
עלייה וירידה של פונקצייה – תכונות
פונקצייה עולה אם ערכי ה-x וה-y עולים בו זמנית. פונקצייה יורדת אם ערכי ה-x עולים וערכי ה-y יורדים בו זמנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!