נוסחאות הכפל המקוצר

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
- יש לפתח את נוסחאות הכפל באמצעים אלגבריים ולהדגים אותן באמצעים גאומטריים
(בעבור מספרים חיוביים). - יש להרגיל את התלמידים להשתמש בנוסחאות הכפל בשני אופנים: בפתיחת סוגריים ובפירוק לגורמים.
- יש ללמוד להשתמש בנוסחאות הכפל בפתרון בעיות חשבוניות, כולל בחישוב מנטלי. כמו כן יש להראות כיצד שימוש בסמלים אלגבריים מקנה שיטות מהירות ויעילות לביצוע חישובים אריתמטיים.
- יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצעות פירוק לגורמים ובאמצעות נוסחאות הכפל.
- אם a2 = b2 אזי a = b או a = –b. אפשר להסיק זאת מהזהות הבאה: a2 – b2 = (a + b)(a – b)= 0
- א. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)2 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))2.
ב. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)3 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))3. - יש ללמוד להשלים תלת איבר x2 + bx + c לריבוע.
- יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות באמצעות ההשלמה לריבוע שבסעיף 7.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
פתרון שאלות מילוליות
התלמידים ילמדו לפתור שאלות מילוליות באמצעות פתרון משוואות שלמדו לפתור (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ח')
ניצבות והקבלה
ניצבות: ישר (או קטע) ניצב לישר (או קטע) אחר אם הם נחתכים בזווית ישרה. הקבלה: מושג ההקבלה מוכר לתלמידים מבית הספר היסודי, ולפיו שני ישרים הנמצאים באותו מישור ...
מספרים שליליים, חיוביים ואפס
מספרים שליליים הם קבוצת מספרים המרחיבה את עולם המספרים המוכר מבית הספר היסודי (המספרים החיוביים ואפס). לכל מספר חיובי מתאים מספר שלילי יחיד כך שסכומם של השני...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!