נוסחאות הכפל המקוצר

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
- יש לפתח את נוסחאות הכפל באמצעים אלגבריים ולהדגים אותן באמצעים גאומטריים
(בעבור מספרים חיוביים). - יש להרגיל את התלמידים להשתמש בנוסחאות הכפל בשני אופנים: בפתיחת סוגריים ובפירוק לגורמים.
- יש ללמוד להשתמש בנוסחאות הכפל בפתרון בעיות חשבוניות, כולל בחישוב מנטלי. כמו כן יש להראות כיצד שימוש בסמלים אלגבריים מקנה שיטות מהירות ויעילות לביצוע חישובים אריתמטיים.
- יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצעות פירוק לגורמים ובאמצעות נוסחאות הכפל.
- אם a2 = b2 אזי a = b או a = –b. אפשר להסיק זאת מהזהות הבאה: a2 – b2 = (a + b)(a – b)= 0
- א. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)2 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))2.
ב. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)3 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))3. - יש ללמוד להשלים תלת איבר x2 + bx + c לריבוע.
- יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות באמצעות ההשלמה לריבוע שבסעיף 7.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
פירוק תלת איבר ריבועי (טרינום)
מטרת הנושא היא ללמוד לְפָרֵק תלת-איבר ריבועי למכפלה של דו-איברים ליניאריים במקרים שבהם זה אפשרי. פירוק זה שימושי בפתרון משוואות ריבועיות ובצמצום שברים (מתוך ...
פונקצייה ריבועית
תכונות הפונקצייה הריבועית נלמדות באמצעות הייצוגים השונים: הייצוג הגרפי, ייצוג בטבלה, הייצוג המילולי והייצוג האלגברי
קריאת גרפים
בהוראת הנושא יש להדגים תופעות המיוצגות באמצעות גרף במערכת צירים. כך ילמדו התלמידים לקרוא את הגרף וליצור מתוכו טבלת ערכים חלקית (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!