דלג אל

נוסחאות הכפל המקוצר

נוסחאות הכפל המקוצר

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')

  1. יש לפתח את נוסחאות הכפל באמצעים אלגבריים ולהדגים אותן באמצעים גאומטריים
    (בעבור מספרים חיוביים).
  2. יש להרגיל את התלמידים להשתמש בנוסחאות הכפל בשני אופנים: בפתיחת סוגריים ובפירוק לגורמים.
  3. יש ללמוד להשתמש בנוסחאות הכפל בפתרון בעיות חשבוניות, כולל בחישוב מנטלי. כמו כן יש להראות כיצד שימוש בסמלים אלגבריים מקנה שיטות מהירות ויעילות לביצוע חישובים אריתמטיים.
  4. יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצעות פירוק לגורמים ובאמצעות נוסחאות הכפל.
  5. אם a2 = b2 אזי a = b או a = –b. אפשר להסיק זאת מהזהות הבאה: a2 – b2 = (a + b)(a – b)= 0
  6. א. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)2 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))2.
    ב. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)3 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))3.
  7. יש ללמוד להשלים תלת איבר x2 + bx + c לריבוע.
  8. יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות באמצעות ההשלמה לריבוע שבסעיף 7.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

דמיון משולשים
איך נוכל למדוד אורך של עץ אם אנו יודעים את אורך הצל שלו? במסגרת לימוד הנושא 'דמיון משולשים', נלמד לזהות משולשים דומים, נמצא נתונים חסרים באמצעות תכונת הדמיון...
הסתברות – כיתה ט'
הסתברות היא תחום תוכן העוזר בקבלת החלטות מושכלות. לעיתים קרובות אדם נאלץ לקבל החלטות בתנאי חוסר ודאות. שיקולים הסתברותיים עוזרים לשקלל סיכויים וסיכונים לקבלת...
בניות בסיסיות
בניות באמצעות סרגל ומחוגה הן תחום תוכן המשתלב הן עם הגישה ההיסקית הן עם תחומי התוכן הנלמדים בכיתה ט'. בפרק זה התלמידים נדרשים לתכנן את פעולותיהם כדי לממש בני...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.