דלג אל

הסתברות – כיתה ט'

הסתברות – כיתה ט'

הסתברות – כיתה ט' (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
בכיתה ח' למדו התלמידים את משמעות ההסתברות הן כמדד למידת ההיתכנות שאדם מייחס להתרחשות מאורע הן כשכיחות היחסית של המאורע כשחוזרים על אותו הניסוי מספר רב של פעמים. הם למדו לחשב הסתברויות של מאורעות בניסויים שבהם קיימת סימטרייה ניכרת לעין בין כל תוצאות הניסוי, ולכן מניחים שכל התוצאות שוות הסתברות.
3 התכנים המרכזיים הנוספים בכיתה ט' הם:
א. הסתברות מותנית: כשנוסף מידע חלקי על תוצאת הניסוי, אזי ההסתברות המיוחסת למאורע יכולה להשתנות.
ב. מושג האי-תלות והשימוש בו בחישוב הסתברויות.
ג. חישוב הסתברויות של איחוד וחיתוך של כמה מאורעות במקרים שבהם הנתונים
מאפשרים זאת (מאורעות זרים, מאורעות בלתי תלויים או מאורעות תלויים שבהם אפשר לחשב הסתברות מותנית).
מטרת הלימוד היא פיתוח אינטואיציה להתניה ולאי-תלות, לצד המשך פיתוח יכולת החישוב. יש לגשת לפתרון שאלות בדרך אינטואיטיבית ולהימנע מהצבה מכנית בנוסחאות.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הצבה ושוויון בין ביטויים
ביטויים אלגבריים שווים: שני ביטויים אלגבריים נקראים שווים אם לשניהם אותו ערך מספרי בעבור כל הצבה אפשרית של מספרים. כשמציבים מספר במשתנה, הביטוי האלגברי הופך ...
דמיון משולשים
איך נוכל למדוד אורך של עץ אם אנו יודעים את אורך הצל שלו? במסגרת לימוד הנושא 'דמיון משולשים', נלמד לזהות משולשים דומים, נמצא נתונים חסרים באמצעות תכונת הדמיון...
פירוק תלת איבר ריבועי (טרינום)
מטרת הנושא היא ללמוד לְפָרֵק תלת-איבר ריבועי למכפלה של דו-איברים ליניאריים במקרים שבהם זה אפשרי. פירוק זה שימושי בפתרון משוואות ריבועיות ובצמצום שברים (מתוך ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.