הסתברות – כיתה ט'
הסתברות – כיתה ט' (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
בכיתה ח' למדו התלמידים את משמעות ההסתברות הן כמדד למידת ההיתכנות שאדם מייחס להתרחשות מאורע הן כשכיחות היחסית של המאורע כשחוזרים על אותו הניסוי מספר רב של פעמים. הם למדו לחשב הסתברויות של מאורעות בניסויים שבהם קיימת סימטרייה ניכרת לעין בין כל תוצאות הניסוי, ולכן מניחים שכל התוצאות שוות הסתברות.
3 התכנים המרכזיים הנוספים בכיתה ט' הם:
א. הסתברות מותנית: כשנוסף מידע חלקי על תוצאת הניסוי, אזי ההסתברות המיוחסת למאורע יכולה להשתנות.
ב. מושג האי-תלות והשימוש בו בחישוב הסתברויות.
ג. חישוב הסתברויות של איחוד וחיתוך של כמה מאורעות במקרים שבהם הנתונים
מאפשרים זאת (מאורעות זרים, מאורעות בלתי תלויים או מאורעות תלויים שבהם אפשר לחשב הסתברות מותנית).
מטרת הלימוד היא פיתוח אינטואיציה להתניה ולאי-תלות, לצד המשך פיתוח יכולת החישוב. יש לגשת לפתרון שאלות בדרך אינטואיטיבית ולהימנע מהצבה מכנית בנוסחאות.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}