
- מקצוע מדעי: מקצוע מדעי (פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, מדע וטכנולוגיה לכל)
- מקצוע מוביל: תיירות
- התמחויות: ניהול תיירותי (מפעיל תיירות נכנסת: סוכן, יועץ נסיעות ותיירות) או ניהול מלונאי (מפעיל תיירות נכנסת וניהול מלונאי), או תיירות דיגיטלית.
ענף התיירות במאה העשרים ואחת, הופך להיות אחד מענפי הכלכלה החשובים ביותר ברמה הלאומית וברמה העולמית. חשיבות זו באה לידי ביטוי במחזור ההכנסות הלאומיות, בתעסוקה ובפיתוח תשתיות ושירותים. ישראל היא מדינה בעלת פוטנציאל גבוה מאוד לפיתוח תיירותי, פוטנציאל שטרם מומש במלואו. בישראל אקלים חם- ממוזג נוח, חופי ים אטרקטיביים, נופים מגוונים, ובמיוחד אתרים היסטוריים ודתיים בעלי משמעות מיוחדת לשלוש הדתות המונותיאיסטיות הגדולות: היהדות, הנצרות והאסלאם. לכל אלה יש להוסיף גם את המגוון התרבותי והנוף האנושי המיוחד במדינה בעלת תשתית מודרנית שהיא חלק מהעולם המפותח.
ענף התיירות מציע מקומות תעסוקה בעלי אתגר ועניין. הענף מבוסס בעיקר על שמירת רמת שירותים גבוהה, ועל פיתוח של יוזמות ואטרקציות.
לאור זאת קיימת חשיבות רבה מאוד לפיתוח ולהכשרה של כוח אדם בעל רמת ידע ומיומנות גבוהה. כמו כן קיימת חשיבות מרכזית ליחס ולגישה של האוכלוסייה במדינה המארחת כלפי התיירים. יחס אוהד ומסביר פנים לתיירים מבטיח התרשמות חיובית של התייר מן המדינה, ויכול להביא לביקורים חוזרים ולהגדלת כמות המבקרים.
הדרך העיקרית לפיתוח מודעות של האוכלוסייה לחשיבות מתן יחס אוהד, סבלני ואדיב לתייר היא באמצעות חינוך לתיירות ולימוד המקצוע בבתי הספר. התיירות כדיסציפלינה אקדמית מתפתחת מאוד בשנים האחרונות בעולם ובישראל לאור התהליכים הכלכליים - חברתיים הנובעים מהגידול העצום בענף ובחשיבותו. זהו נושא רב-תחומי, ולכן הוא נלמד ונחקר הן כדיסציפלינה עצמאית והן כתחום התמחות במסגרת מחלקות אוניברסיטאיות שונות כמו: ניהול תיירות ומלונאות, גיאוגרפיה, ניהול, לימודי ארץ ישראל וסוציולוגיה. הלימודים במגמת תיירות (כיתות י- יב) מעודדים מימוש של מטרות לאומיות הקשורות בפיתוח התיירות, ובמיוחד תורמים ליצירת זיקה אקדמית וטכנולוגית של הלומדים אל הענף.
נושאי הלימוד במגמה בבתי הספר התיכוניים כוללים תכנים מגוונים. במסגרת המקצוע העיוני "תיירות" המטרה הראשונה היא ליצור אצל הלומד בסיס עיוני רחב בהכרת נושא התיירות לתחומיו השונים: הגדרת התיירות וסוגיה, הקשר בין תחום התיירות לבין הגידול בזמן הפנאי והתפתחות הנופש לסוגיו, הכרת גורמי המשיכה התיירותיים של ישראל, הכרת האתרים התיירותיים ופיתוח ענף המלונות ושירותי האירוח, כל אלה בשילוב סיורים בארץ וביקורים באתרים ובאטרקציות תיירותיות וביקורים בחברות המתמחות בטרוול טק.
במקביל נלמדים מקצועות ההכשרה הטכנולוגית בשלוש התמחויות שונות: "ניהול תיירותי", "ניהול מלונאי" ו"תיירות דיגיטלית" לפי בחירת התלמיד. נושאי הלימוד מותאמים לתכנים המקצועיים כפי שהם נדרשים בתעשיית התיירות . מושם דגש על עדכון תכני הלימודים בהתאם לשינויים המתמידים החלים בתעשיית התיירות תוך שימוש בתוכנות מחשב יישומיות. בעשורים האחרונים, עולם התיירות הולך ומתבסס על טכנולוגיות תקשורת ומידע, אינטרנט וכלים דיגיטליים מתקדמים, בדומה לתהליכים רחבים יותר אשר עוברים על מגוון ענפים כלכליים. לימודים במתכונת זו יוצרים בלומדים תחושה של תכליתיות ורלוונטיות, ויש בהם כדי לעודד את השאיפה להשתלב בענף התיירות בתחום המקצועי או בתחום האקדמי.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.