הערכת מטפלים במערכת החינוך הינה חלק ממדיניות כוללת, שמטרתה להנהיג תהליך הערכה ומשוב על פני כל רצף הקריירה. תהליך הערכה בגמר ניסיון (קביעות) מסייע לבחינת התאמת המטפל לעבודה במערכת החינוך החלטה. תהליך ההערכה המעצבת מיועד לקדם הסתכלות מושכלת על עבודת המטפלים בזירות הבית ספריות ובצוותים ולחבר בין תהליכי הערכה והתפתחות מקצועית, בגישה של שיח רפלקטיבי מקדם למידה.
- מידע נוסף על תהליך ההערכה, מטרותיו, הנחיות, דגשים ושאלות נפוצות בתהליך, מופיע בפורטל עובדי הוראה.
כלי ההערכה המרכזי הוא מפת ממדים המורכבת מ-12 ממדים. מפת הממדים ותהליכי ההערכה הותאמו לעובדי הוראה ממקצועות הבריאות ומטיפול באמצעות אומנויות, בהתאם למצופה מהם בשלבי ההתפתחות המקצועית השונים. מנהל המתי"א בשיתוף עם מנהל בית הספר או מנהל בית הספר לחינוך מיוחד מובילים את תהליך הערכה ומסתייעים לשם כך במומחה מתחום המקצוע. אירועי הערכה מתבססים על תצפיות וראיות מסוגים שונים על פי בחירת המנהל ועובד ההוראה.