"חשיבה של תלמידים הופכת עמוקה יותר כאשר הם משוחחים, כותבים או מציירים את הרעיונות שלהם."
שגרות החשיבה הן גנריות וגמישות, והן ניתנות להתאמה למגוון רמות ושלבי למידה, למגוון הגילאים ומטרות ההוראה בכל תחומי הדעת. השגרות הן כלים התומכים במהלכי חשיבה כמו: יצירת קשרים, התייחסות למגוון נקודות מבט והסקת מסקנות. בנוסף השגרות מזמנות מבנים דרכם משוחחים, מתעדים ומנהלים את החשיבה. מבנים אלה מפורשים, יש להם שמות לזהותם, הם ממוקדי מטרה ותכליתיים, קלים ללמידה ולזכירה וניתן לעשות בהם שימושיים במגוון הקשרים.