מערכת החינוך בעידן הדיגיטלי שואפת להעניק לתלמידיה ידע לצד מיומנויות חיים שיאפשרו להם להתמודד, להתפתח ולהשתלב בעולם טכנולוגי משתנה ודינמי.
רכזי התקשוב והטכנולוגיה מהווים גורם מפתח במימוש חזון זה – הם שותפים מקצועיים לצוותי ההוראה, מלווים תהליכי פיתוח פדגוגיים, ומובילים שילוב מושכל של כלים דיגיטליים בתהליכי הלמידה, ההוראה וההערכה.
תרומתם באה לידי ביטוי בהובלת חדשנות פדגוגית, חיזוק אוריינות דיגיטלית, טיפוח חשיבה ביקורתית ויכולת למידה עצמאית בקרב התלמידים.
במסגרת תוכנית הבגרות הגמישה, פועלים רכזי התקשוב לחיזוק היכולת הבית-ספרית לעצב למידה מותאמת אישית, להטמיע שיטות הערכה מגוונות, ולהניע תהליכים חינוכיים שמקדמים תחושת ערך, חוסן אישי, מסוגלות ורלוונטיות במאה ה-21.

תיאור תפקיד
- שותפות בבניית תכנית עבודה בית ספרית ללמידה מותאמת אישית ושילוב כלי בינה מלאכותית יישומה, פיתוחה והערכתה לאורך השנה.
- שיתוף הצוות בחומרי הוראה דיגיטליים ומשימות מתוקשבות המשלבות מיומנויות ואוריינות דיגיטלית ומידע במרחבי הלמידה הכיתתיים.
- הובלה וקידום המודעות לאבטחת מידע וסייבר.
- שותפות עם צוות אקלים חינוכי מיטבי להעלאת המודעות לסכנות ברשת, לשמירה על כללי התנהגות ואתיקה בסביבה המתוקשבת ולשמירה על זכויות יוצרים.
- עידוד וקידום היבחנות מתוקשבת ובבחינות הבגרות.
- הנחיית המורים בבית הספר בבחירה ובשילוב מושכל של פעילויות המשלבות דיגיטל ובינה מלאכותית, בדגש על הפעלת התלמידים לקידום כשירויות המאה ה- 21.
- חבר בצוות מוביל בית ספרי לצורך שילוב התכנים הדיגיטליים וטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות בתכנית העבודה הבית ספרית תוך קבלת החלטות מבוססת נתונים בתהליכי עבודה.
- הובלה והטמעה של אמצעי התקשוב השונים העומדים לרשות בית הספר.
- שותפות בהטמעת מדיניות משרד החינוך ללמידה משולבת דיגיטל בבית הספר, תוך יצירת קשר עקבי ושוטף עם הפיקוח על התקשוב במחוז ובעלי התפקידים הרלוונטיים.
- סיוע למנהל בית הספר בתהליך הטמעת תרבות התקשוב בקהילת בית הספר.
- עידוד וקידום מימוש פתרונות טכנולוגיים לניהול מידע לימודי בית-ספרי, בדגש על תוכנות לניהול פדגוגי ומערכת שעות לעובדי הוראה, טכנולוגיות ענן (כגון Google Workspace ו-Microsoft 365, בינה מלאכותית ותוכנות עזר).
- תיאום פעילות מול מתאם המחשוב הבית ספרי בכל הקשור לתקינות ושמישות המערכות התפעוליות המתוקשבות ובכלל זה להפעלת סביבות ענן בשגרה ובחירום.
- סיוע בהיערכות ותפקוד בית הספר להפעלת למידה מקוונת ולמידה מרחוק בחירום תוך ניהול, הדרכה, הפעלה וניטור השימוש בסביבות הלמידה הדיגיטליות (סינכרוני ואסינכרוני).