הערכה מציעה מודל ללמידה ולהתנסות חברתית ערכית באמצעות הוראה בין-תחומית היוצרת חיבורים בין החינוך החברתי ערכי (מפתח הל"ב), לחינוך האזרחי ולאמנות החזותית.
מודל זה מאפשר בירור של ערכי "מפתח הל"ב" כפי שהם עשויים להשתקף באמנות חזותית תוך מתן פרשנות אישית וקבוצתית; בחינת הרגשות, העמדות, ההתנהגויות הנקשרים לערכים אלה ובירור סוגיות אזרחיות.
הערכה כוללת שמונה יחידות הוראה-למידה המיועדות למחנכי כיתות ד'-ו' ולמורים לאמנות והמאפשרות הרחבה של השיח אודות ערכי מפתח הל"ב, מעבר לנלמד בשעת החינוך.
בבסיס פיתוח הערכה מונחת התפיסה כי חתירה למצוינות ערכית ואזרחית מחייבת יצירת רציפות בלמידה ובהוראה באמצעות שיח פתוח, כן, מקצועי ומאפשר בין מספר בעלי תפקיד בצוות החינוכי: המחנכים, המורה לאמנות והרכז החברתי.
חשוב שמחנכי ד-ו, המורה לאמנות והרכז החברתי יתאימו את התכנים לצורכי חברת הילדים ולמאפייניה ויזמנו שיח מוגן המעודד פתיחות, סובלנות ומעורבות פעילה.
מומלץ להגדיר בתכנית הפעילות הכיתתית זמנים לעיסוק במוצע בערכה, למשל: בחיבור ליום הסובלנות הבינלאומי, ליום המעשים הטובים; לקראת פעילות ממוקדת בנושא מניעת גזענות וחינוך לחיים משותפים; בפעילות קהילתית.