- יצירת רצף לימודי בין שנים וקביעת יעדים ותכנים לשם יצירת אחידות והמשכיות.
- הוראת התכנים בצורה ספיראלית: נושאים שונים יילמדו בכל שנה מחדש באופן יותר מעמיק.
- השמת דגש על המחשה, יצירתיות וגיוון בשיטות הוראה, למידה והערכה (ה.ל.ה.) וגם על חומרי הלימוד ודרכי הצגתם.
- השמת דגש על הקניית כישורים ללמידה עצמית.
- הדגשת הגישה האינסטרומנטלית-פונקציונאלית: לימוד פונקציונאלי של השפה כאמצעי לתקשורת.
- בתחום הספרות, השמת דגש על האיכויות האומנותיות-האסתטיות והרגשיות-הפסיכולוגיות
- שילוב תכנים מעולמות שיח מגוונים, בעלי זיקה לתחומי דעת שונים כמו מדעי הטבע, החברה והרוח הכוללים את העולם התרבותי הסובב את התלמיד ואת תחומי העניין שלו.