עקרונות פדגוגיים- דידקטיים

  • יצירת רצף לימודי בין שנים וקביעת יעדים ותכנים לשם יצירת אחידות והמשכיות.
  • הוראת התכנים בצורה ספיראלית: נושאים שונים יילמדו בכל שנה מחדש באופן יותר מעמיק.
  • השמת דגש על המחשה, יצירתיות וגיוון בשיטות הוראה, למידה והערכה (ה.ל.ה.) וגם על חומרי הלימוד ודרכי הצגתם.
  • השמת דגש על הקניית כישורים ללמידה עצמית.
  • הדגשת הגישה האינסטרומנטלית-פונקציונאלית: לימוד פונקציונאלי של השפה כאמצעי לתקשורת.
  • בתחום הספרות, השמת דגש על האיכויות האומנותיות-האסתטיות והרגשיות-הפסיכולוגיות
  • שילוב תכנים מעולמות שיח מגוונים, בעלי זיקה לתחומי דעת שונים כמו מדעי הטבע, החברה והרוח הכוללים את העולם התרבותי הסובב את התלמיד ואת תחומי העניין שלו.