רובוטיקה, למידת מכונה ובינה מלאכותית ותכנות מערכות
התמחות באינטליגנציה של מכונות להפחתת התלות בהתערבות אנושית.
התמחות בפיתוח תוכנה, עיבוד מידע או שיטות להצגה, אנליזה או שליטה בתהליך.
תחומי הפרויקטים:
- מערכות קוגנטיביות: פיתוח שיטות וטכנולוגיות המדמות את דרך החשיבה ועיבוד המידע של האדם. מערכות שמאפשרות ממשק אדם מכונה טבעי, תוך התמקדות בהקניית תהליכים המבוססים על ניסיון, דרכי פעולה וקוגניציה האנושית.
- למידת מכונה: ייצור אלגוריתם עיבוד של מידע רב.
- קינמטיקה רובוטית: התמקדות בתנועה של מערכות רובוטיות.
- מערכותבקרה: התמחות בהתנהגות מערכות דינמיות הניזונות מקלטים וכיצד התנהגות זו מושפעת מתהליכי משוב. ההתמחות כוללת יישום של שיטות בקרה חדשות, זיהוי וסימולציה, אנליזה ותכנון של מערכות בקרה (דגם מבוסס מחשב) ויישומים פרקטיים.
- ביו-מכניקה: פיתוח מכשיר המחקה מנגנון הקיים במערכות ביולוגיות.
- אלגוריתמיקה: יצירת אלגוריתם, תהליך חישובי לביצוע משימה ספציפית בעיבוד מידע, הסקת מסקנות וחישובים אוטומטיים.
- הגנת סייבר: התמקדות בהגנה של מחשבים או מערכת ממוחשבת כנגד גישה בלתי מורשית או התקפה.
- בסיסי נתונים: התמחות המייצרת או מבצעת אנליזה של ארגון מידע (data organization) לאפשר גישה, ניהול ועדכון יעילים.
- ממשק אדם/ מכונה: יישום תוכנתי המציג מידע למשתמש עבור סטטוס תהליך ומאפשר קבלה או הטמעה של הוראות המפעיל.
- מערכת תפעול ושפות: פיתוח או אנליזה של שפות מלאכותיות המשמשות לכתיבת הוראות שיכולות לעבור תרגום לשפת מכונה ולאחר מכן להיות מיושמות ע"י מחשב או מערכת מתוכנתת. זאת באמצעות בקרה ישירה, ניהול חומרה והוראות מערכתיות בסיסיות של מחשב או מכשור נייד.
- אפליקציות למכשור נייד: פיתוח אפליקציות המיועדות למכשור אלחוטי קטן מבוסס מחשב.
- למידה מקוונת: שימוש בטכנולוגיות אלקטרוניות מתקדמות להוראה חדשנית (מעבר לקיים). תכנון מודלים של פעילויות למידה ותוכניות המבוססות על טכנולוגיות מקוונות, וכן דרכי הערכה של אפקטיביות השימוש במערכות למידה מקוונות.