דלג אל

הצהרת נגישות

השתקפות: מה בין אומנות ומדע?

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אמנות ויצירה
פדגוגיות יעודיות:
למידה רב-תחומית
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
אתי אמינוף
שפה:
עברית

מה בין אומנות ומדע? על השתקפות ועל המיתוס של נרקיסוס

יחידה זו העוסקת בהשתקפות היא חלק מקורס חשיפה בתוכנית אמירים המתמקד ביצירות אומנות שיש בהן עיסוק או זיקה לתופעות מדעיות.
ביחידה זו נכיר אומנים שונים דרך יצירתם ונלמד יצירות משמעותיות – מתחום הספרות, הרישום, הציור, הצילום והפיסול – שבהן תופעת ההשתקפות היא נושא מרכזי.
הפעולות הלימודיות יזמנו חשיבה מסדר גבוהה ומיומנויות חקר, כמו כן ישמשו מקורות השראה ובסיס לתכנון יצירה אישית אומנותית שתבטא את המושגים והרעיונות שנלמדו.

ביחידה שלושה פרקים:

  1. המיתוס של נרקיסוס בספרות ובאומנות – בפרק זה נדון בדימוי עצמי ובדיוקן מתוך בחינת ציורי דיוקן של אומנים שונים.
  2. היבטים מדעיים של השתקפות – נבחן את היפוך הבבואה.
  3. היבטים אומנותיים של תופעת ההשתקפות – נבחן את התופעה ונתנסה בה בציור, בפיסול ובצילום.

היחידה מתאימה להוראת מצטיינים בהיותה רב-תחומית: היא יוצאת מתחום האומנות ובוחנת את מושג ההשתקפות בדרכים שונות ובתחומי דעת שונים.
היחידה כוללת ידע תאורטי רב והתנסות מעשית באומנות.
היחידה נכתבה בעבור מאגר הידע מחוננט.

 

אולי תתעניינו גם ב...

מתן שירות לטיפוח מחוננות וכישרון בעולם – סקר בין-לאומי
דו"ח (באנגלית) מ-2010 הסוקר את המצב בעולם בנושא טיפוח מחוננות וכישרון. הדו"ח נכתב בעבור קרן החינוך CfBT בידי שלושה חוקרים ופעילים חשובים בתחום מבריטניה
מרחב מזמן למידה עצמאית בכיתה
המלצות ורעיונות להקמת מרחב מזמן בו יוכלו התלמידים המחוננים והמצטיינים ללמוד באופן עצמאי
"רותם בלי ספויילרים" - קונפליקט בין תלמידה מחוננת למורה
כלי פדגוגי להתמודדות בסיטואציות שונות עם תלמידים מחוננים הלומדים בכיתה הטרוגנית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.