דלג אל

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
עיצוב וטכנולוגיה, היבטים רגשיים
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, PBL- למידה מבוססת פרויקטים
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
קורס
פותח ע"י:
יורם גרניט
שפה:
עברית

ללמוד להתבונן פנימה, לתכנן ולייצר גוף תאורה המחבר בין מקור השראה לעולמם הפנימי של היוצרים

קורס זה נועד לטפח יצירתיות אצל תלמידים מחוננים. התלמידים לומדים חשיבה יצירתית שיטתית כדי להגיע לפתרון בעיות בדרך מקורית.
הקורס מבוסס על עקרונות של מחויבות ואחריות אישית ועל שימוש בנקודות החוזקה של התלמיד. אלו העקרונות שהמורים רואים בהם חיוניים לעבודה עם תלמידים מחוננים: מתן צביון אישי, התנהלות מתוך ראיית העתיד, רכישת מיומנויות ועבודה שיטתית בסביבת עבודה תומכת.
הקורס פועל במתכונת של PBL – למידה מבוססת פרויקטים. התלמידים מתכננים, מעצבים ומייצרים גוף תאורה שיוכל לשמשם בביתם ושייצג אותם ואת עולמם מבעד לעיניהם.

מהלך הקורס:

בשלב הראשון התלמידים לומדים להתבונן. הם מתבוננים בעצמם ומתבוננים בחפץ המעניק להם השראה.
בשלב השני התלמידים מתכננים את גוף התאורה. הם חושבים על החפץ, על תאורה ועל עצמם ומכינים סקיצות ובוחרים חומרים לעבודה.
בשלב השלישי התלמידים מייצרים את הגוף שתכננו.

 

אולי תתעניינו גם ב...

הכיתה ההפוכה
מודל "הכיתה ההפוכה" – מתרגלים ללמידה עצמית לקראת שיעור מעניין יותר
מחוננות: הזכות והאתגר – פסיכואקטואליה 2021
ארבעה מאמרים על מחוננות שהתפרסמו בכתב העת פסיכואקטואליה, יולי 2012 על ילדים מחוננים במשפחה ועל מענים מותאמים במערכת החינוך
העצמה רגשית בכיתות עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) – מדריך יישומי
התוכנית החינוכית המוצעת נותנת מענה לאתגרים ולצרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים במעגלים שונים (מורים, תלמידים, הורים)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.